hrcak mascot   Srce   HID

In medias res : časopis filozofije medija, Vol.6 No.11 Rujan 2017.

Stručni rad

Narcis u zagrljaju medija

Aleksandra Brakus ; Visoka škola modernog biznisa, Beograd

Puni tekst: hrvatski, pdf (482 KB) str. 1715-1724 preuzimanja: 0* citiraj
APA
Brakus, A. (2017). Narcis u zagrljaju medija. In medias res : časopis filozofije medija, 6(11), 1715-1724. Preuzeto s http://hrcak.srce.hr/186420

Sažetak
U radu se preispituje odnos mitologije, imaginacije i medija u današnjem vremenu. Čovjek je oduvijek bio inspiriran božanskim i natprirodnim pojavama. Mitovi postoje u svim civilizacijama i zaokupljaju našu imaginaciju. Od najranijeg vremena čovjek je koristio simbole i mitove da bi izrazio svoje iskustvo stvarnosti, koje nadilazi fizičku realnost koja ga okružuje. Oživljavanje mitskih elemenata putem medija kao što su reklamni panoi, televizija, časopisi i internet dovelo je do uspostavljanja novih odnosa mitologije i imaginacije. Mediji imaju veliku moć i utjecaj na stvaranje vjerovanja, stavova, mišljenja i stilova života. Proučavajući povijest od starih Grka preko Michelangela i renesanse pa do današnjeg modernog doba možemo zamijetiti kako se kroz nju provlači mit ljepote koji stvara novi tip kulture, narcističke kulture. Suvremeno društvo putem medija stvorilo je samodovoljnog „savršenog“ čovjeka – narcisa. Standardi ljepote koji se promiču kroz medije predstavljaju imaginaciju i marketinški trik. Suprotnost imaginaciji jest kritičko mišljenje koje je neophodno da bi nas povezalo s vanjskim svijetom te kako bi se odredila jasna granica između naših fantazija i želja i onoga što dolazi izvana.

Ključne riječi
mitologija; imaginacija; mediji; narcistička kultura

Hrčak ID: 186420

URI
http://hrcak.srce.hr/186420

[engleski]

Posjeta: 0 *