Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.17559/TV-20160805101058

Stavovi zaposlenika o uvedenim sustavima kvalitete u javnoj upravi na primjeru pet općina Zeničko-dobojskog kantona

Sabahudin Jašarević orcid id orcid.org/0000-0002-0692-1121 ; University of Zenica, Faculty of Mechanical Engineering, Fakultetska 1, 72000 Zenica, Bosnia and Herzegovina
Džeraldina Miličević ; Municipality of Zavidovići, Department for Administration of Economy and Entrepreneurship, Mehmed-paše Sokolovića bb, 72220 Zavidovići, Bosnia and Herzegovina
Samir Lemeš ; University of Zenica, Faculty of Mechanical Engineering, Fakultetska 1, 72000 Zenica, Bosnia and Herzegovina
Safet Brdarević ; University of Zenica, Faculty of Mechanical Engineering, Fakultetska 1, 72000 Zenica, Bosnia and Herzegovina


Puni tekst: hrvatski pdf 555 Kb

str. 1877-1888

preuzimanja: 472

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 555 Kb

str. 1877-1888

preuzimanja: 248

citiraj


Sažetak

Javna uprava se svrstava u specifičan organizacijski oblik koji prati razvoj svih civilizacija. Danas se više nego ikad bavimo stvaranjem novog modela funkcioniranja javne uprave. Šta učiti kako bi ista bila funkcionalnija i efektivnija, te dostupna građanima? Jedan od načina je svakako uvođenje sustava kvalitete prema zahtjevima nekih od normi kao što su zahtjevi norme ISO 9001. Svakako da se onda postavljaju pitanja o mogućnosti uspostave ovakvih sustava u jedinicama lokalne samouprave, prihvatanja od strane zaposlenika, razumijevanja pojma usluge u ovom sektoru i brojna druga pitanja. U radu je prikazano istraživanje na primjeru pet općina u Federaciji Bosne i Hercegovine, od kojih četiri imaju uveden sustav kvalitete. U istraživanju su sudjelovali zaposlenici koji su u neposrednom kontaktu s njihovim kupcima te su razmatrana njihova mišljenja i stavovi u vezi izgrađenog sustava kvalitete u njihovim sredinama, kao i pitanja koja se tiču njihovog poznavanja i razine izgrađenog i uvedenog sustava kvalitete kroz njegove pojedine elemente. Rad je svakako tek početak na putu potpunog razumijevanja sustava kvalitete u jedinicama lokalne samouprave.

Ključne riječi

javna administracija; kvaliteta; mjerenje; sustav kvalitete; zaposlenici

Hrčak ID:

190186

URI

https://hrcak.srce.hr/190186

Datum izdavanja:

3.12.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.718 *