Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Jeli sadržaj medicinskih časopisa povezan s oglasima? Studija parova

Vasiliy V. Vlassov orcid id orcid.org/0000-0001-5203-549X ; Medicinska akademija, Moskva, Rusia


Puni tekst: hrvatski pdf 103 Kb

preuzimanja: 267

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 431 Kb

str. 786-790

preuzimanja: 543

citiraj


Sažetak

Cilj. Odrediti poveznost između sadržaja časopisa i plaćenih oglasa objavljenih u časopisu.
Postupci. Ova studija parova je provedena na prigodnom uzorku od 7 časopisa na koje je pretplaćena Središnja medicinska knjižnica u Moskvi – 4 međunarodna (American Journal of Hypertension, British Journal of General Practice, The Lancet i New England Journal of Medicine) i 3 ruska recenzirana časopisa (Terapevticheskii Arkhiv, Khirurgiia i Voeno-Meditsinskii Zhurnal). U svakom izdanju koji sadrži plaćeni oglas, tražili smo članke povezane s oglašavanim proizvodom i usporedili smo to izdanje s kontrolnim izdanjem – sljedeće ili kasnije izdanje bez tog oglasa.
Rezultati. U časopisu American Journal of Hypertension (33 izdanja iz razdoblja 2002-2004) oglasi su pronađeni na 94 mjesta, od kojih je 7 bilo usko povezano s temom članaka (7/94) nasuprot 2/66 u kontrolnom izdanju. Omjer izgleda (OR) i 95% raspon pouzdanosti (CI) da će oglasi biti popraćeni odgovarajućim člankom bio je OR, 2.6; 95%CI, 0.5-13. U časopisu British Journal of General Practice (27 izdanja iz razdoblja 2003-2005) bilo je 7/63 oglasa povezanih s temom članka nasuprot 0/28 u kontrolnom izdanju (OR, 7.2; 95% CI, 1.3 to 44). U časopisu The Lancet (49 izdanja iz razdoblja 2004) bilo je 8/162 oglasa povezanih s temom članka nasuprot 8/104 u kontrolnom izdanju (OR, 0.6; 95% CI, 0.3-1.5). U časopisu New England Journal of Medicine (37 izdanja iz razdoblja 2004) bilo je 12/81 oglasa povezanih s temom članka nasuprot 8/75 u kontrolnom izdanju (OR, 1.5; 95% CI, 0.56-3.79). U časopisu Terapevticheskii Arkhiv (10 izdanja iz 2004) bilo je 38/93 oglasa povezanih s temom članka nasuprot 1/83 u kontrolnom izdanju (OR, 56.66; 95% CI, 4.4-253). U časopisu Khirurgiia (25 issues from 2003-2005) bilo je 3/83 oglasa povezanih s temom članka nasuprot 0/70 u kontrolnom izdanju (OR, 2.7; 95% CI, 0.3-26). U časopisu Voeno-Meditsinskii Zhurnal (33 izdanja iz razdoblja 2003-2005) bilo je 17/31 oglasa povezanih s temom članka nasuprot 2/31 u kontrolnom izdanju (OR,17.6; 95% CI, 3.6-87).
Zaključak Snažna povezanost između sadržaja članaka i oglasa u 3 od 7 časopisa i očito smještanje članaka nasuprot ili sa stražnje strane povezanih članaka podupire tvrdnju da se sadržajem časopisa manipulira kako bi se istaknuo sadržaj oglasa.

Ključne riječi

Medicinski časopis; oglasi

Hrčak ID:

21006

URI

https://hrcak.srce.hr/21006

Datum izdavanja:

15.12.2007.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.556 *