Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

UTJECAJ SPORTSKOG PROGRAMA NA PROMJENE MOTORIČKIH SPOSOBNOSTI PREDŠKOLACA

Sergio de Privitellio ; Fitness centar Studio “S”, Hrvatska
Romana Caput-Jogunica ; Tjelesna i zdravstvena kultura, Agronomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Hrvatska
Gordan Gulan ; Klinika za ortopediju Lovran, Medicinski fakultet Sveučilišta u Rijeci, Hrvatska
Vladimir Boschi ; Odjel za traumatologiju, Klinički bonički centar Split, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 457 Kb

str. 204-209

preuzimanja: 7.638

citiraj


Sažetak

SAŽETAK
Cilj rada: Sportske aktivnosti prepoznate su kao jedan
od načina kojim se, podizanjem opće tjelesne i psihičke
kondicije, može spriječiti nastanak raznih bolesti. Kao i
ostale navike, tako se misli da navike bavljenja sportom
treba početi usvajati već u najranijem djetinjstvu, dakle
u predškolskoj dobi. Cilj je našeg istraživanja bio utvrditi
utjecaj bavljenja sportom na promjenu motoričkih
sposobnosti djece predškolske dobi.
Ispitanici i metode: Istraživanje je provedeno na ukupno
136 djece (61 djevojčica i 75 dječaka) u dobi od četiri
do šest godina iz nekoliko predškolskih ustanova grada
Rijeke u kojima se provodi sportski program. Motoričke
sposobnosti predškolaca izmjerene su na početku i na
kraju programa serijom od 6 motoričkih testova kojima
se testiraju eksplozivna snaga, repetitivna snaga, gibljivost,
koordinacija, agilnost i ravnoteža. Utvrđivali smo
osnovne deskriptivne karakteristike rezultata primijenjenih
motoričkih testova, globalne i parcijalne promjene
između inicijalnog i završnog mjerenja motoričkih
sposobnosti dječaka i djevojčica.
Rezultati: Rezultati su pokazali poboljšanje motoričkih
sposobnosti djece kao učinku trenažnog djelovanja primijenjenog
sportskog programa. Najznačajnija razlika
uočena je u testu procjene repetitivne snage, a najniža u
testu gibljivosti. Analizirajući razlike motoričkih sposobnosti
između dječaka i djevojčica, možemo zaključiti da
dječaci imaju općenito bolje rezultate testova eksplozivne
snage i koordinacije, a djevojčice u testiranju repetitivne
snage, gibljivosti i ravnoteže.
Zaključak: Na temelju iznijetih rezultata može se govoriti
o značenju tjelesnog vježbanja za najmlađe, posebno
za njihov rast i razvoj, a time i za njihovo zdravlje, te da
su motoričke sposobnosti samo jedan segment na koji se
može utjecati prilagođenim sportskim programom u
predškolskoj dobi.

Ključne riječi

predškolski uzrast; motoričke sposobnosti; kvantitativne promjene

Hrčak ID:

23422

URI

https://hrcak.srce.hr/23422

Datum izdavanja:

20.9.2007.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 10.825 *