Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

PRIRODOSLOVLJE U KURIKULUMU ZA OBVEZNO OBRAZOVANJE

Mladen Domazet ; Institut za društvena istraživanja, Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 846 Kb

str. 494-510

preuzimanja: 2.254

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 1.165 Kb

str. 511-530

preuzimanja: 1.252

citiraj


Sažetak

Obzirom na raskorak između na europskoj razini izražene potrebe
za većim brojem stručnjaka u području prirodnih znanosti i tehnologije (okvirno:
prirodoslovlja), te višim stupnjem opće razine prirodoznanstvene pismenosti, i
opadanje interesa osnovnoškolaca za teme iz područja prirodoslovlja, prikazuju
se struktura i karakteristike nekih nacionalnih okvirnih kurikuluma u području
prirodoslovlja, kao jednog od čimbenika usvajanja znanja i vještina iz područja
prirodoslovlja na razini obveznog obrazovanja. Iznose se rezultati komparativne
analize kurikuluma za područje prirodoslovlja provedene u sklopu istraživačkog
projekta Centra za istraživanje i razvoj obrazovanja Instituta za društvena
istraživanja u Zagrebu, te ukazuje na možebitne smjerove usklađivanja hrvatskih
nastavnih programa s tendencijama u europskim zemljama iz uzorka. Navode se
i smjernice za konceptualizaciju hrvatskog kurikuluma za područje prirodoslovlja
na osnovi koordiniranog kompetencijskog modela logičke razrade prezentacije
sadržaja kao koraka prema ostvarivanju ovladavanja kompetencijama kao ishoda
obrazovnog procesa.

Ključne riječi

prirodoslovlje; kurikulum; biologija; kemija; fi zika; priroda; okoliš

Hrčak ID:

24815

URI

https://hrcak.srce.hr/24815

Datum izdavanja:

10.12.2007.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.968 *