hrcak mascot   Srce   HID

Studia ethnologica Croatica, Vol.20 No.1 Prosinac 2008.

Pregledni rad

Antropološka obrazovna politika u svjetlu europske transformacije (Sažetak)

Jana Baćević ; 11000 Beograd, Molerova 27, Srbija

Puni tekst: engleski, pdf (315 KB) str. 37-55 preuzimanja: 464* citiraj
APA
Baćević, J. (2008). Anthropological Educational Policy in the Light of European Transformations. Studia ethnologica Croatica, 20(1), 37-55. Preuzeto s http://hrcak.srce.hr/29446

Sažetak
Ovaj je članak svojevrstan pregled suvremene transformacije obrazovnog sustava u Europi u odnosu na obrazovne politike antropoloških zajednica – široko zamišljeno, ali sa naglaskom na "lokalno" – odnosno onih u ovim dijelovima svijeta, zvali ih mi Balkanom, jugoistočnom Europom, Novom Europom ili nekako drugačije. Započinjem sa samim počecima suvremenih obrazovnih transformacija te ih stavljam u kontekst neoliberalnih sustava vlada koje, čini se, trenutno dominiraju planetom. Zatim razmatram recepciju tih transformacija na lokalnom području, tj. na Balkanu. Iako su suvremene transformacije obrazovnih sustava, predvođene Bolonjskim procesom i stvaranjem Europske regije visokog obrazovanja, rezultirale važnim i ponekad i korjenitim promjenama u načinima na koji se etnologija i/ili antropologija predaju i na koji se poduzimaju istraživanja, začuđujuće malo pažnje je poklonjeno problematiziranju i razmatranju tih procesa unutar antropoloških zajednica u ovome dijelu svijeta. Tvrdim da su reakcije na te procese, u antropologiji i visokom obrazovanju općenito, često bile zamagljene političkim interesima i definirane u odnosu na orijentaciju prema Europskoj uniji (ili protiv nje). Zatim nudim komparativnu analizu načina na koji su takve i slične obrazovne transformacije bile teoretski usustavljene u antropologiji i humanističkim znanostima u Velikoj Britaniji i Sjedinjenim Američkim Državama te navodim koje su bile praktične i političke reakcije na njih. Na kraju, kratko razmatram kako možemo lekcije iz stvaranja discipline u Velikoj Britaniji i Sjedinjenim Državama iskoristiti kako bismo sastavili prijedloge za konstruktivnu problematizaciju obrazovnih transformacija u ovome dijelu svijeta. U zaključku tvrdim da etnologija i/ili antropologija mogu uvelike profitirati od suvremenih transformacija u obrazovnim sustavima, ali to zahtijeva odgovoran i refleksivan kritički odmak.

Ključne riječi
obrazovna reforma; (antropološka) obrazovna politika; Bolonjski proces; etnologija/antropologija na Balkanu; revizorska kultura; kritična pedagogija

Hrčak ID: 29446

URI
http://hrcak.srce.hr/29446

[engleski]

Posjeta: 900 *