Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Stavovi prema integraciji gluhe djece, znakovnom jeziku i uključivanju tumača za znakovni jezik u redovne vrtiće i škole

Branka Bosnar ; Djecji vrtic “Mali princ“, Zagreb
Sandra Bradarić-Jončić ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveucilišta u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski pdf 1.269 Kb

str. 11-30

preuzimanja: 3.850

citiraj


Sažetak

U clanku su prikazani rezultati ispitivanja stavova odgajatelja, ucitelja, nastavnika viših razreda osnovne škole i srednjoškolskih nastavnika prema ukljucivanju gluhe djece u redovne škole i vrtice, prema znakovnom jeziku i ukljucivanju tumaca za znakovni jezik u redovne ustanove. Ispitivanje je provedeno na uzorku od 449 prosvjetnih djelatnika redovnih odgojno obrazovnih ustanova na podrucju grada Zagreba. U prostoru od 49 manifestnih varijabli,
faktorskom analizom ekstrahirano je 6 faktora. Istraživanje je pokazalo da su stavovi na 5 faktora - faktoru stavova prema gluhima, prema socijalizacijskim,obrazovnim i emocionalnim efektima integracije, kao i prema dodatnoj edukaciji i znakovnom jeziku pretežno povoljni, dok su na 1 faktoru - faktoru stavova prema ukljucivanju tumaca za znakovni jezik neodređeni.

Ključne riječi

odgojno-obrazovna integracija; gluhi, djeca oštecena sluha; znakovni jezik; tumaci za znakovni jezik

Hrčak ID:

30716

URI

https://hrcak.srce.hr/30716

Datum izdavanja:

30.12.2008.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 6.736 *