Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

UČINKOVITOST VOĐENJA U OSNOVNIM ŠKOLAMA

Anđelka Peko ; Učiteljski fakultet, Sveučilište u Osijeku
Vesnica Mlinarević ; Učiteljski fakultet, Sveučilište u Osijeku
Vesna Gajger ; Učiteljski fakultet, Sveučilište u Osijeku


Puni tekst: hrvatski pdf 113 Kb

str. 67-84

preuzimanja: 6.387

citiraj


Sažetak

Promjene u školama usmjerene su na promjene organizacijskoga
razvoja škole i na promjene pedagoškoga vođenja. To pretpostavlja logičan zahtjev za intenzivnom profesionalizacijom ravnatelja i njihovim kompetencijskim standardima. Jesu li sadašnji ravnatelji spremni odgovoriti tim zahtjevima i imaju li odgovarajuće kompetencije za učinkovito vođenje razvoja škole? Istraživanjem smo tražili odgovore na prethodna pitanja. U radu se istražuje
kako učitelji i pedagozi percipiraju kvalitetu vođenja škola, te propituje hipoteza o povezanosti između varijabli: vođenja, školskoga ozračja, organizacijske učinkovitosti i zadovoljstva poslom. Empirijsko je istraživanje provedeno na uzorku od 265 ispitanika: 85 stručnih suradnika – pedagoga i 180 učitelja iz 48 osnovnih škola na području istočne Hrvatske. U istraživanju je
primijenjen instrument koji je sadržavao četiri skale: Skalu za procjenu učinkovitosti vođenja, Skalu za procjenu školskog ozračja, Skala za procjenu organizacijske učinkovitosti škole i jedno pitanje za procjenu zadovoljstva odnosima i poslom u školi. S obzirom na dobivene rezultate, analizira se postojeći sustav osposobljavanja i usavršavanja ravnatelja i predlažu rješenja za nove modele obrazovanja u području obrazovnog i pedagoškog vođenja.

Ključne riječi

vođenje; osnovna škola; školski ravnatelji

Hrčak ID:

48442

URI

https://hrcak.srce.hr/48442

Datum izdavanja:

22.12.2009.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 8.645 *