Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

RAZUMIJEVANJE GERMANIZAMA U GOVORU DJECE RANE DOBI NA ŠIREM ZAGREBAČKOM PODRUČJU

Vladimira Velički ; Učiteljski fakultet, Sveučilište u Zagrebu
Damir Velički ; Učiteljski fakultet, Sveučilište u Zagrebu
Jelena Vignjević ; Učiteljski fakultet, Sveučilište u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski pdf 90 Kb

str. 99-110

preuzimanja: 2.062

citiraj


Sažetak

Govor djece tijekom ranog jezičnog razvoja uključuje sve temeljne
odlike govora u jezičnom prostoru u kojem se ostvaruje. Ovaj rad promatra i opisuje jedan segment dječjega govora na zagrebačkom govornom području. Autori se usredotočuju na prisutnost germanizama u govoru djece od četvrte do šeste godine na širem zagrebačkom području gdje je brojnost germanizama posljedica višestruke veze među jezicima (njemačkom i hrvatskom).
Germanizmi su prisutni i u jeziku koji djeca usvajaju te ulaze u dječji govor čiji je razvoj uvjetovan prije svega komunikacijskim zahtjevima. Odsutnošću lingvističke kompetencije ovih govornika germanizmi postaju ravnopravan dio aktivnog leksika tek nekih govornika, a kod većine izostaju. Provedeno istraživanje govora djece rane dobi ukazuje i na velike promjene zagrebačkoga govora.

Ključne riječi

germanizam; zagrebački govorni idiom; rani jezični razvoj; materinski govor; okolinski govor

Hrčak ID:

48445

URI

https://hrcak.srce.hr/48445

Datum izdavanja:

22.12.2009.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.170 *