Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Kazalište srama: identitet kao svjedočenje

Sibila Petlevski ; Akademija dramske umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 113 Kb

str. 51-66

preuzimanja: 608

citiraj


Sažetak

Počevši od Agambenova pojma geste tumačenog kao “komunikacija komunikabilnosti”
i odnosa geste s politikom, a kroz paralele Agamben-Debord,
iskušava se mogućnost “učitavanja” Debordovih ideja u Držićevu prološku
heterotopiju “Dunda Maroja”. Time se istovremeno iskušava i mogućnost
konstruiranja kulturalne kritike na podlozi izvedbeno-teorijskog uvida u
izvedbe društva koje se strukturiraju kao činovi u drami; od krize preko kulminacije
do raspleta i natrag. Sintagma “kazalište srama” argumentira se iz teze
da ono u spektakuliziranom društvu putem lažnog identitetnog svjedočenja
arhivira sram. Radom se sugerira da je sučeljenje s onim Drugim u sebi – a
kroz nemoć medijskog svjedočenja identiteta – zapravo agambenovsko izmicanje
istine svjedočenja iz nadležnosti arhiva.

Ključne riječi

gesta; spektakl; heterotopija; intelektualna odgovornost; identitet; svjedočenje; sram

Hrčak ID:

55116

URI

https://hrcak.srce.hr/55116

Datum izdavanja:

12.4.2010.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.404 *