Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Višestruki odnosi i neočekivani ishodi: prvo stoljeće hrvatske dječje književnost iz vizure povijesti čitanja, knjige i djetinjstva

Marijana Hameršak ; Institut za etnologiju i folkloristiku, Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 238 Kb

str. 783-804

preuzimanja: 1.477

citiraj


Sažetak

Tragom zagovora Rogera Chartiera i Roberta Darntona za dvojnim historiografskim i književnoteorijskim pristupom povijesti čitanja u radu se raspravlja o tendencijama (dominantnim nadindividualnim značajkama) dječjeg čitanja i njima pripadnim predodžbama djetinjstva u razdoblju od kraja 18. stoljeća do posljednjih desetljeća 19. stoljeća, odnosno, od početaka sustavne produkcije izrijekom i djeci namijenjenih knjiga na hrvatskom jeziku do snažnijeg zamaha produkcije izrijekom isključivo dječjih hrvatskih knjiga. Izdvajajući, dokumentirajući i interpretirajući izabrane autobiografske tekstove i popularne narativne, kao i paratekstualne (podnaslovne, pogovorne i sl.) reprezentacije dječjeg čitanja u tom razdoblju, rad se usredotočuje na jezičnu i klasnu stratifikaciju te žanrovsku, medijsku i dobnu fluidnost polja hrvatske književnosti 19. stoljeća, kao i na višestruke i uvijek isprepletene (ponekad povratne, a ponekad čak i
promašene) odnose između čitatelja i knjiga, praksi i predodžbi te, u konačnici, između prošlosti i sadašnjosti.

Ključne riječi

Povijest književnosti; povijest djetinjstva; povijest čitanja; povijest knjige; hrvatska dječja književnost; 19. stoljeće

Hrčak ID:

57869

URI

https://hrcak.srce.hr/57869

Datum izdavanja:

4.12.2009.

Posjeta: 2.473 *