Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Demokracija i (ne)obrazovanje: Platon, Humboldt i Bolonjski proces

Barbara Zehnpfennig ; Passau University, Philosophicum, Passau, Germany


Puni tekst: njemački pdf 344 Kb

str. 121-130

preuzimanja: 2.422

citiraj


Sažetak

Političko je obrazovanje dio općeg obrazovanja; utoliko se doima smislenijim posvetiti se opsežnijem, kako bi se ono podrobnije moglo razvrstati na odgovarajući način. Stoga sljedeća promišljanja ne trebaju stajati direktno pod geslom »demokracija i obrazovanje«, već imaju za zadaću razjasniti pitanje »obrazovanja u uvjetima demokracije«. U tu će svrhu Bolonjski proces ponajprije biti prikazan kao izričaj dominantnog razumijevanja obrazovanja u Njemačkoj odnosno Europi. Nakon okretanja ka humboldtovskom pojmu obrazovanja kao izrazu ideala, nekoć karakterističnog za široka područja školskog i univerzitetskog obrazovanja u Njemačkoj, daljnji povijesni korak unazad trebao bi dovesti do platonskog pojma obrazovanja – kao izraza onog humanizma koji je u 19. stoljeću Humboldt postavio kao mjerilo vlastite školske i univerzitetske reforme. Na kraju, u kratkom rezimeu, povijesni početak i povijesni kraj bivaju usporedno suprotstavljeni.

Ključne riječi

demokracija; (ne)obrazovanje; humanizam; Bolonjski proces; humboldtovski pojam obrazovanja; Platon

Hrčak ID:

58433

URI

https://hrcak.srce.hr/58433

Datum izdavanja:

2.8.2010.

Podaci na drugim jezicima: engleski francuski njemački

Posjeta: 5.131 *