Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Značajke virtualnosti u medijima za prijenos tradicionalnih poruka

Zdravko Palavra orcid id orcid.org/0000-0003-4421-2745


Puni tekst: hrvatski pdf 167 Kb

str. 13-29

preuzimanja: 1.218

citiraj


Sažetak

Novi mediji svojim značajkama u današnjoj (virtualnoj) kulturi, pružaju dvije mogućnosti u komuniciranju tradicionalnih poruka. To su virtualni identitet (virtualnost) ili simulacija. Analizom literature prepoznaju se pojmovi “digitalnost“, „multimedijalnost“, „interaktivnost“ i „hipermedijalnost“, kao dominantne značajke koje računalno posredovane medije čine različitima od ostalih elektronskih medija i time zaslužuju odrednicu 'novi mediji' na prijelazu iz dvadesetog u dvadesetprvo stoljeće. U članku se određuju značajke virtualnosti s ciljem da se pokaže kako bi trebao izgledati medij virtualnog muzeja. Autor koristi formalnu analizu sadržaja na uzorku od petnaest virtualnih zavičajnih muzeja za otkrivanje koji od njih komuniciraju virtualni identitet, a koji to samo simuliraju. Nakon obrade materijala na internetu uočeno je da određeni broj muzeja ne zadovoljava uvjete da bi se nazivali virtualnim, već su na razini elektroničkih brošura i digitalnih muzeja.

Ključne riječi

novi mediji; virtualnost; simulacija; virtualni muzej; analiza sadržaja

Hrčak ID:

109156

URI

https://hrcak.srce.hr/109156

Datum izdavanja:

29.6.2012.

Posjeta: 2.166 *