hrcak mascot   Srce   HID

Preliminary communication

Umjetnost spektakla kao druga realnost

Mileva Pavlović ; Fakultet za menadžment malih i srednjih preduzeća, Beograd
Ljiljana Manić   ORCID icon orcid.org/0000-0001-7996-8791 ; Megatrend univerzitet, Fakultet za kulturu i medije, Beograd
Marija Aleksić ; Megatrend univerzitet, Fakultet za poslovne studije, Beograd

Fulltext: croatian, pdf (333 KB) pages 180-190 downloads: 501* cite
APA 6th Edition
Pavlović, M., Manić, Lj. & Aleksić, M. (2013). Umjetnost spektakla kao druga realnost. In medias res, 2 (2), 180-190. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/114454
MLA 8th Edition
Pavlović, Mileva, et al. "Umjetnost spektakla kao druga realnost." In medias res, vol. 2, no. 2, 2013, pp. 180-190. https://hrcak.srce.hr/114454. Accessed 21 Sep. 2021.
Chicago 17th Edition
Pavlović, Mileva, Ljiljana Manić and Marija Aleksić. "Umjetnost spektakla kao druga realnost." In medias res 2, no. 2 (2013): 180-190. https://hrcak.srce.hr/114454
Harvard
Pavlović, M., Manić, Lj., and Aleksić, M. (2013). 'Umjetnost spektakla kao druga realnost', In medias res, 2(2), pp. 180-190. Available at: https://hrcak.srce.hr/114454 (Accessed 21 September 2021)
Vancouver
Pavlović M, Manić Lj, Aleksić M. Umjetnost spektakla kao druga realnost. In medias res [Internet]. 2013 [cited 2021 September 21];2(2):180-190. Available from: https://hrcak.srce.hr/114454
IEEE
M. Pavlović, Lj. Manić and M. Aleksić, "Umjetnost spektakla kao druga realnost", In medias res, vol.2, no. 2, pp. 180-190, 2013. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/114454. [Accessed: 21 September 2021]

Abstracts
Geneza medija kao višesmislenog fenomena podrazumeva njegov preobražaj od prvobitne funkcije odašiljača poruke i informacija u aktivnog subjekta u procesu komunikacije i moćnog sredstva kritičkog mišljenja. Na tom putu, mediji su dostigli snagu vodoćeg faktora u oblikovanju kritičkog mišljenja recipijenta. U radu se analiziraju komunikacijski procesi u savremenom društvu otkrivajući dominantan osećaj pasivne zavisnosti o medijske sadržaje od strane recipijenta i aktivne uloge medija. Tokom tog procesa informacija postaje antipodni entitet koji ukikida smisao i primarno služi kao podsećanje na neprikosnoveni kredibilitet koji je prenesen na spektakl kao umetnički izraz. U tom procesu recipijenta koji treba kritički da promišlja umetničke sadržaje preobražava se u nemoćnog i anestiziranog konzumenta svega što mu se predočava u medijima. Umetnost spektakla postaje realnost.

Keywords
obilje informacija; informacija-reklama; proces simulacije; spektakularizacija tragedije; ravnodušnost

Hrčak ID: 114454

URI
https://hrcak.srce.hr/114454

[english]

Visits: 833 *