hrcak mascot   Srce   HID

Original scientific paper

Utjecaj sociodemografskih obilježja potrošača na ponašanje u kupnji i konzumaciji kave

Tatjana Naglić ; 30 svibnja 8, 10432 Bregana
Marija Cerjak   ORCID icon orcid.org/0000-0003-0696-4364 ; Sveučilište u Zagrebu, Agronomski fakultet, Zavod za marketing u poljoprivredi, Svetošimunska 25, Zagreb, Hrvatska
Marina Tomić ; Sveučilište u Zagrebu, Agronomski fakultet, Zavod za marketing u poljoprivredi, Svetošimunska 25, Zagreb, Hrvatska

Fulltext: croatian, pdf (255 KB) pages 8-15 downloads: 1.520* cite
APA 6th Edition
Naglić, T., Cerjak, M. & Tomić, M. (2014). Utjecaj sociodemografskih obilježja potrošača na ponašanje u kupnji i konzumaciji kave. Agroeconomia Croatica, 4 (1), 8-15. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/125549
MLA 8th Edition
Naglić, Tatjana, et al. "Utjecaj sociodemografskih obilježja potrošača na ponašanje u kupnji i konzumaciji kave." Agroeconomia Croatica, vol. 4, no. 1, 2014, pp. 8-15. https://hrcak.srce.hr/125549. Accessed 23 Sep. 2021.
Chicago 17th Edition
Naglić, Tatjana, Marija Cerjak and Marina Tomić. "Utjecaj sociodemografskih obilježja potrošača na ponašanje u kupnji i konzumaciji kave." Agroeconomia Croatica 4, no. 1 (2014): 8-15. https://hrcak.srce.hr/125549
Harvard
Naglić, T., Cerjak, M., and Tomić, M. (2014). 'Utjecaj sociodemografskih obilježja potrošača na ponašanje u kupnji i konzumaciji kave', Agroeconomia Croatica, 4(1), pp. 8-15. Available at: https://hrcak.srce.hr/125549 (Accessed 23 September 2021)
Vancouver
Naglić T, Cerjak M, Tomić M. Utjecaj sociodemografskih obilježja potrošača na ponašanje u kupnji i konzumaciji kave. Agroeconomia Croatica [Internet]. 2014 [cited 2021 September 23];4(1):8-15. Available from: https://hrcak.srce.hr/125549
IEEE
T. Naglić, M. Cerjak and M. Tomić, "Utjecaj sociodemografskih obilježja potrošača na ponašanje u kupnji i konzumaciji kave", Agroeconomia Croatica, vol.4, no. 1, pp. 8-15, 2014. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/125549. [Accessed: 23 September 2021]

Abstracts
Cilj ovog istraživanja je bio utvrditi ponašanje potrošača u kupnji i konzumaciji kave te njihovih motiva za konzumaciju. Anketno ispitivanje je provedeno na uzorku od 317 ispitanika. Rezultati istraživanja su pokazali da hrvatski potrošači kave najčešće kupuju kavu u supermarketima. Potrošači kave u Hrvatskoj nisu lojalni određenim vrstama kave pa će tako u slučaju da prilikom kupovine željena kava nije dostupna, kupiti neku drugu kavu. Ispitanici najčešće piju jednu šalicu ili jednu do dvije šalice kave dnevno, uglavnom u prijepodnevnim satima, pri čemu najčešće odabiru crnu ili „tursku“ kavu i espresso. Najčešći motiv za konzumaciju kave je navika, ali i pozitivni učinci kave na probavu, opće stanje i smirenje. Na temelju rezultata istraživanja preporuča se promidžba učinaka koje kava ima na ljudski organizam, kao i povećanje dostupnosti kave na mjestima kupovine i konzumacije kave. Također, potrošače koji nemaju jasno izrađene preferencije prema uobičajenim napitcima, potrebno je privući agresivnijim promotivnim kampanjama. Dobiveni rezultati značajni su za proizvođače i distributere u svrhu predviđanja budućih kretanja na tržištu te kreiranja njihovih marketinških strategija.

Keywords
kava; anketno ispitivanje; potrošači; kupovina; konzumacija

Hrčak ID: 125549

URI
https://hrcak.srce.hr/125549

[english]

Visits: 2.273 *