hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Zašto je pet puno više od četiri? O opisu brojevnih riječi u hrvatskome kao inom jeziku

Milvia Gulešić Machata ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Ana Grgić ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Puni tekst: hrvatski, pdf (190 KB) str. 91-104 preuzimanja: 820* citiraj
APA 6th Edition
Gulešić Machata, M. i Grgić, A. (2013). Zašto je pet puno više od četiri? O opisu brojevnih riječi u hrvatskome kao inom jeziku. Lahor, 1 (15), 91-104. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/125646
MLA 8th Edition
Gulešić Machata, Milvia i Ana Grgić. "Zašto je pet puno više od četiri? O opisu brojevnih riječi u hrvatskome kao inom jeziku." Lahor, vol. 1, br. 15, 2013, str. 91-104. https://hrcak.srce.hr/125646. Citirano 15.06.2021.
Chicago 17th Edition
Gulešić Machata, Milvia i Ana Grgić. "Zašto je pet puno više od četiri? O opisu brojevnih riječi u hrvatskome kao inom jeziku." Lahor 1, br. 15 (2013): 91-104. https://hrcak.srce.hr/125646
Harvard
Gulešić Machata, M., i Grgić, A. (2013). 'Zašto je pet puno više od četiri? O opisu brojevnih riječi u hrvatskome kao inom jeziku', Lahor, 1(15), str. 91-104. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/125646 (Datum pristupa: 15.06.2021.)
Vancouver
Gulešić Machata M, Grgić A. Zašto je pet puno više od četiri? O opisu brojevnih riječi u hrvatskome kao inom jeziku. Lahor [Internet]. 2013 [pristupljeno 15.06.2021.];1(15):91-104. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/125646
IEEE
M. Gulešić Machata i A. Grgić, "Zašto je pet puno više od četiri? O opisu brojevnih riječi u hrvatskome kao inom jeziku", Lahor, vol.1, br. 15, str. 91-104, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/125646. [Citirano: 15.06.2021.]

Sažetak
Već na samome početku učenja inoga jezika pojavljuje se potreba za upotre-
bom brojevnih riječi, bez obzira na to o kojemu je jeziku riječ. U tri tisuće
najčešćih riječi hrvatskoga jezika (Moguš i dr. 1999) pojavljuje se tridesetak
brojevnih riječi vrlo različitih po svojim gramatičkim obilježjima. U hrvat-
skome je jeziku, kao i u drugim slavenskim jezicima, problematika brojevnih
riječi vrlo složena i potrebno je svladati više morfoloških i sintaktičkih pra-
vila da bi se moglo sudjelovati u svakodnevnoj komunikaciji. Uz to, znanje
koje o brojevnim riječima u svojemu prvom jeziku imaju neizvorni govornici
hrvatskoga jezika često se ne podudara s onim što trebaju znati o brojevnim
riječima u hrvatskome jeziku, stoga su odstupanja u njihovu međujeziku u
vezi s brojevima vrlo česta. Da bi se mogla postići bolja ovladanost bro-
jevnim riječima u hrvatskome kao inom jeziku, potrebno ih je prije svega
primjereno opisati, zato se u ovome radu nastoji odgovoriti na neka pitanja
u vezi s brojevnim riječima za potrebe opisa hrvatskoga kao inoga jezika,
npr. koje se riječi hrvatskoga jezika mogu objediniti pod brojevnim riječima,
tj. koje su podvrste brojevnih riječi, kakvim bi se načelima autori priručnika
trebali voditi pri njihovu opisu i sl. Predstavlja se klasifikacija i opis brojev-
nih riječi u suvremenim priručnicima hrvatskoga kao prvoga jezika. Rad se
temelji na spoznajama o brojevnim riječima općenito i u hrvatskome jeziku
(Tafra 1989, 1999, 2000, 2004, 2011; Pišković 2011; Marković 2011; sve
suvremene gramatike hrvatskoga jezika), na spoznajama o međujeziku (Se-
linker 1992) i o potrebi izravnoga poučavanja gramatičkim pravilima (Novak Milić 2005) te na spoznajama o leksičkome pristupu u nastavi stranih jezika
s posebnim osvrtom na hrvatski (Bergovec 2007).

Ključne riječi
brojevne riječi; ovladavanje inim jezikom; morfologija; sintaksa; gramatički opis

Hrčak ID: 125646

URI
https://hrcak.srce.hr/125646

[engleski]

Posjeta: 1.239 *