hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

RAZLIČITI PRISTUPI SVLADAVANJU INTONACIJE U NASTAVI SOLFEGGIA

Marina Ban ; Sveučilište Josipa Jurja Strossmaxera u Osijeku, Umjetnička akademija u Osijeku, Hrvatska
Vesna Svalina ; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Učiteljski fakultet u Osijeku, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (462 KB) str. 172-191 preuzimanja: 3.091* citiraj
APA 6th Edition
Ban, M. i Svalina, V. (2013). RAZLIČITI PRISTUPI SVLADAVANJU INTONACIJE U NASTAVI SOLFEGGIA. Život i škola, LIX (30), 172-191. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/131979
MLA 8th Edition
Ban, Marina i Vesna Svalina. "RAZLIČITI PRISTUPI SVLADAVANJU INTONACIJE U NASTAVI SOLFEGGIA." Život i škola, vol. LIX, br. 30, 2013, str. 172-191. https://hrcak.srce.hr/131979. Citirano 26.09.2020.
Chicago 17th Edition
Ban, Marina i Vesna Svalina. "RAZLIČITI PRISTUPI SVLADAVANJU INTONACIJE U NASTAVI SOLFEGGIA." Život i škola LIX, br. 30 (2013): 172-191. https://hrcak.srce.hr/131979
Harvard
Ban, M., i Svalina, V. (2013). 'RAZLIČITI PRISTUPI SVLADAVANJU INTONACIJE U NASTAVI SOLFEGGIA', Život i škola, LIX(30), str. 172-191. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/131979 (Datum pristupa: 26.09.2020.)
Vancouver
Ban M, Svalina V. RAZLIČITI PRISTUPI SVLADAVANJU INTONACIJE U NASTAVI SOLFEGGIA. Život i škola [Internet]. 2013 [pristupljeno 26.09.2020.];LIX(30):172-191. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/131979
IEEE
M. Ban i V. Svalina, "RAZLIČITI PRISTUPI SVLADAVANJU INTONACIJE U NASTAVI SOLFEGGIA", Život i škola, vol.LIX, br. 30, str. 172-191, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/131979. [Citirano: 26.09.2020.]

Sažetak
Ideja o potrebi glazbenoga opismenjivanja djece javlja se još u srednjem vijeku. Od tada pa do današnjih dana glazbeni pedagozi i teoretičari neprestano se bave pitanjem kako ostvariti uspješno glazbeno opismenjivanje, odnosno kako djecu glazbeno opismeniti na što brži i na što jednostavniji način. Intenzivne i dugogodišnje rasprave rezultirale su pojavom različitih pristupa svladavanju intonacije, odnosno različitih metoda intonacije i ritma, od kojih smo pojedine predstavile i u ovom radu. Budući da je za stjecanje prave glazbene pismenosti potrebno dugotrajno i intenzivno vježbanje, taj se proces najuspješnije ostvaruje u stručnim glazbenim školama na nastavi solfeggia. Inače, solfeggio je nastavni predmet koji se organizira radi uspostavljanja i razvijanja intonacijskih i ritamskih znanja i vještina učenika.
Metode intonacije najčešće razlikujemo po tome jesu li one relativne ili apsolutne. Od relativnih metoda u radu smo posebno izdvojile metodu tonik-solfa, metodu tonika-do, brojčane metode, Münnichov sustav Jale, funkcionalni pristup Miodraga Vasiljevića, Kodályjevu metodu i tzv. funkcionalnu metodu Elly Bašić. Od metoda apsolutne intonacije izdvojene su apsolutna solmizacija, abecediranje, metoda tonskih riječi C. Eitza (Tonwort) i Solfeggio Rudolfa Matza.
Relativne metode lakše su od apsolutnih jer se uz njih ostvaruju bolji rezultati na samom početku rada te se brže razvija vještina pjevanja u različitim tonalitetima. Prednosti su apsolutnih metoda bolje intoniranje atonalne glazbe, odnosno tonalne glazbe koja obiluje kromatikom ili učestalim modulacijama, kao i bolja usklađenost s početnom nastavom instrumenta. Uspjeh u procesu stjecanja glazbene pismenosti ne ovisi samo o metodi intonacije nego i o tome ostvaruje li se taj proces sustavno, uz intenzivno vježbanje i na metodički primjeren način.

Ključne riječi
glazbeno opismenjivanje; pristup svladavanju intonacije; način imenovanja tonova; solfeggio; metode relativne intonacije; metode apsolutne intonacije

Hrčak ID: 131979

URI
https://hrcak.srce.hr/131979

[engleski] [njemački]

Posjeta: 3.985 *