hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

Lice i naličje tržišta proizvoda i tržišta proizvodnih čimbenika

Tomislav Herceg

Puni tekst: hrvatski, pdf (328 KB) str. 55-64 preuzimanja: 303* citiraj
APA 6th Edition
Herceg, T. (2014). Lice i naličje tržišta proizvoda i tržišta proizvodnih čimbenika. Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, 12 (2), 55-64. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/132982
MLA 8th Edition
Herceg, Tomislav. "Lice i naličje tržišta proizvoda i tržišta proizvodnih čimbenika." Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, vol. 12, br. 2, 2014, str. 55-64. https://hrcak.srce.hr/132982. Citirano 28.11.2021.
Chicago 17th Edition
Herceg, Tomislav. "Lice i naličje tržišta proizvoda i tržišta proizvodnih čimbenika." Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu 12, br. 2 (2014): 55-64. https://hrcak.srce.hr/132982
Harvard
Herceg, T. (2014). 'Lice i naličje tržišta proizvoda i tržišta proizvodnih čimbenika', Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, 12(2), str. 55-64. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/132982 (Datum pristupa: 28.11.2021.)
Vancouver
Herceg T. Lice i naličje tržišta proizvoda i tržišta proizvodnih čimbenika. Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu [Internet]. 2014 [pristupljeno 28.11.2021.];12(2):55-64. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/132982
IEEE
T. Herceg, "Lice i naličje tržišta proizvoda i tržišta proizvodnih čimbenika", Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, vol.12, br. 2, str. 55-64, 2014. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/132982. [Citirano: 28.11.2021.]

Sažetak
Poduzeće djeluje na dva tržišta, tržištu proizvoda i tržištu proizvodnih čimbenika. U ovom su radu analizirane veze između tih tržišta i pokazano je na koji je način ponašanje poduzeća na jednom tržištu preslika ponašanja na drugom tržištu. Korištenjem Lernerovog indeksa i Vrijednosti graničnoga proizvoda (VMP) te ovdje uvedenog troška graničnoga proizvoda i indeksa monopsonističke moći omogućeno je cjelovito i integrirano promatranje moći poduzeća i na prednjem tržištu (tržište proizvoda) i na stražnjem tržištu (tržište proizvodnih čimbenika). Ovaj je pristup izložen grafički i pojednostavljenom algebrom u slučaju jednoproizvodnog poduzeća s jednofaktorskom tehnologijom.

Ključne riječi
Tržište proizvodnih čimbenika; tržište proizvoda; maksimizacija profita; Lernerov indeks; indeks monopsonističke moći

Hrčak ID: 132982

URI
https://hrcak.srce.hr/132982

Posjeta: 568 *