hrcak mascot   Srce   HID

Preliminary communication

Mikrosimulacijski model proračuna kapaciteta kružnog raskrižja

Sanja Šurdonja   ORCID icon orcid.org/0000-0001-5109-6610 ; Građevinski fakultet Sveučilišta u Rijeci, Rijeka, Hrvatska
Daniela Nežić ; Građevinski fakultet Sveučilišta u Rijeci, Rijeka, Hrvatska
Aleksandra Deluka-Tibljaš ; Građevinski fakultet Sveučilišta u Rijeci, Rijeka, Hrvatska

Fulltext: croatian, pdf (13 MB) pages 143-165 downloads: 515* cite
APA 6th Edition
Šurdonja, S., Nežić, D. & Deluka-Tibljaš, A. (2015). Mikrosimulacijski model proračuna kapaciteta kružnog raskrižja. Pomorski zbornik, 49-50 (1), 143-165. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/138199
MLA 8th Edition
Šurdonja, Sanja, et al. "Mikrosimulacijski model proračuna kapaciteta kružnog raskrižja." Pomorski zbornik, vol. 49-50, no. 1, 2015, pp. 143-165. https://hrcak.srce.hr/138199. Accessed 4 Dec. 2020.
Chicago 17th Edition
Šurdonja, Sanja, Daniela Nežić and Aleksandra Deluka-Tibljaš. "Mikrosimulacijski model proračuna kapaciteta kružnog raskrižja." Pomorski zbornik 49-50, no. 1 (2015): 143-165. https://hrcak.srce.hr/138199
Harvard
Šurdonja, S., Nežić, D., and Deluka-Tibljaš, A. (2015). 'Mikrosimulacijski model proračuna kapaciteta kružnog raskrižja', Pomorski zbornik, 49-50(1), pp. 143-165. Available at: https://hrcak.srce.hr/138199 (Accessed 04 December 2020)
Vancouver
Šurdonja S, Nežić D, Deluka-Tibljaš A. Mikrosimulacijski model proračuna kapaciteta kružnog raskrižja. Pomorski zbornik [Internet]. 2015 [cited 2020 December 04];49-50(1):143-165. Available from: https://hrcak.srce.hr/138199
IEEE
S. Šurdonja, D. Nežić and A. Deluka-Tibljaš, "Mikrosimulacijski model proračuna kapaciteta kružnog raskrižja", Pomorski zbornik, vol.49-50, no. 1, pp. 143-165, 2015. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/138199. [Accessed: 04 December 2020]

Abstracts
Računalni programi namijenjeni prometnim mikrosimulacijama stekli su značajnu popularnost i široku primjenu, kako u praktičnoj primjeni, tako i u istraživanjima. Broj prometnih simulacijskih modela
značajno se povećao, a samo do kraja prošloga stoljeća bilo je dostupno više od 50 simulacijskih modela. Njihova je prednost mogućnost predviđanja prometnog ponašanja u svakodnevnim, ali i
izvanrednim situacijama. Za razliku od klasičnih analitičkih metoda analiza prometa, simulacijski modeli mogu prikazati i dinamiku prometnih sustava, a 2D ili 3D animacije su, kao rezultat njihovog
modeliranja, znatno razumljivije nestručnoj javnosti.
Cilj ovoga rada je ukratko opisati osnovne postavke ikrosimulacijskih računalnih programa. Detaljnije će biti opisan računalni program AIMSUN te prikazan postupak izrade AIMSUN (Advanced Interactive Microscopic Simulator for Urban and non-urban Networks) mikrosimulacijskog modela za primjer kružnog raskrižja u Radničkoj ulici u Rijeci. Budući da se prometni simulacijski računalni programi obično koriste za procjene značajki prometnih tokova, poput prosječnog vremena putovanja, kapaciteta prometnica ili prosječnih brzina vozila, modeli se temelje na podešavanju ulaznih parametara kako bi se postiglo razumno podudaranje između rezultata modela i podataka s terena. Taj se postupak zove kalibracija, a ona je nužna za dokazivanje vjerodostojnosti simulacijskog modela, odnosno validacije modela. Za kalibraciju i validaciju planiranog simulacijskog modela u ovom su slučaju dobiveni rezultati uspoređeni s rezultatima dobivenih drugim analitičkim metodama proračuna (Austrijskom metodom) i računalnim programom SIDRA INTERSECTION (Signalised & Unsignalised Intersection Design and Research Aid) koji se bazira
na australskoj metodi proračuna kapaciteta kružnih raskrižja.

Keywords
simuliranje prometa; kružno raskrižje; mikrosimulacijski model; kalibracija, validacija

Hrčak ID: 138199

URI
https://hrcak.srce.hr/138199

[english]

Visits: 854 *