hrcak mascot   Srce   HID

Original scientific paper

Razumijevanje koncepata u fizičkim jednadžbama

Nataša Erceg   ORCID icon orcid.org/0000-0003-3308-1372 ; Odjel za fiziku Sveučilišta u Rijeci
Ivica Aviani ; Institut za fiziku, Zagreb, Prirodoslovno-matematički fakultet Sveučilišta u Splitu, Split

Fulltext: croatian, pdf (503 KB) pages 61-82 downloads: 1.195* cite
APA 6th Edition
Erceg, N. & Aviani, I. (2013). Razumijevanje koncepata u fizičkim jednadžbama. Napredak, 154. (1-2), 61-82. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/138785
MLA 8th Edition
Erceg, Nataša and Ivica Aviani. "Razumijevanje koncepata u fizičkim jednadžbama." Napredak, vol. 154., no. 1-2, 2013, pp. 61-82. https://hrcak.srce.hr/138785. Accessed 25 Nov. 2020.
Chicago 17th Edition
Erceg, Nataša and Ivica Aviani. "Razumijevanje koncepata u fizičkim jednadžbama." Napredak 154., no. 1-2 (2013): 61-82. https://hrcak.srce.hr/138785
Harvard
Erceg, N., and Aviani, I. (2013). 'Razumijevanje koncepata u fizičkim jednadžbama', Napredak, 154.(1-2), pp. 61-82. Available at: https://hrcak.srce.hr/138785 (Accessed 25 November 2020)
Vancouver
Erceg N, Aviani I. Razumijevanje koncepata u fizičkim jednadžbama. Napredak [Internet]. 2013 [cited 2020 November 25];154.(1-2):61-82. Available from: https://hrcak.srce.hr/138785
IEEE
N. Erceg and I. Aviani, "Razumijevanje koncepata u fizičkim jednadžbama", Napredak, vol.154., no. 1-2, pp. 61-82, 2013. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/138785. [Accessed: 25 November 2020]

Abstracts
U cilju pronalaženja učinkovitih metoda za nastavu fizike istraživali smo kakve su učeničke i studentske sposobnosti rješavanja netradicionalnog problema iz kinematike. U istraživanju je sudjelovalo ukupno 276 srednjoškolskih učenika i studenata fizike. Radi stjecanja
uvida u okružje u kojem učenici stječu svoja znanja, analizirali smo 16 nastavnih materijala iz fizike s ciljem utvrđivanja zastupljenosti netradicionalnih problema u njima, a 48 srednjoškolskih nastavnika smo pitali kako očekuju da bi na postavljena pitanja u zadatku
odgovorila većina njihovih učenika. Pred učenike i studente postavili smo problem s pitanjima otvorenog tipa, a nastavnicima smo dali upitnik zatvorenog tipa sastavljen iz odgovora učenika i studenata. Rezultati pokazuju postojanje povezanosti kurikuluma i stupnja obrazovanja s rješivosti zadatka. Međutim, pojedini ispitanici daju netočne odgovore na jednostavna konceptualna pitanja iako točno odgovaraju na pitanje koje zahtijeva matematičke vještine. Nastavnici značajno precjenjuju točnost učeničkih odgovora. Analiza
udžbenika i ostalih nastavnih sredstava iz fizike pokazuje da su tradicionalni problemi većinski zastupljeni s tim da nismo našli probleme tipa kojeg smo koristili u istraživanju. To dijelom objašnjava rezultate ispitivanja. Pretpostavljamo da bi se uvođenjem netradicionalnih problema u nastavu fizike sposobnosti matematičkog
korištenja i konceptualnog razumijevanja fizičkih jednadžbi mogle razvijati usporedno. U tom smislu planiramo buduća istraživanja koja će se temeljiti na provedenoj studiji.

Keywords
fizičke jednadžbe; konceptualno razumijevanje; kurikulum; učeničko /studentsko rješavanje problema; udžbenici fizike

Hrčak ID: 138785

URI
https://hrcak.srce.hr/138785

Visits: 1.421 *