hrcak mascot   Srce   HID

Original scientific paper
https://doi.org/10.17559/TV-20150220151816

Višekriterijski optimizacijski model u razvoju ovjesa vozila

Goran Šagi   ORCID icon orcid.org/0000-0003-2970-7897 ; University of Zagreb, Faculty of Mechanical Engineering and Naval Architecture, Ivana Lučića 5, 10000 Zagreb, Croatia
Zoran Lulić   ORCID icon orcid.org/0000-0003-3489-2281 ; University of Zagreb, Faculty of Mechanical Engineering and Naval Architecture, Ivana Lučića 5, 10000 Zagreb, Croatia
Petar Ilinčić   ORCID icon orcid.org/0000-0003-4354-6188 ; University of Zagreb, Faculty of Mechanical Engineering and Naval Architecture, Ivana Lučića 5, 10000 Zagreb, Croatia

Fulltext: croatian, pdf (3 MB) pages 1021-1028 downloads: 297* cite
APA 6th Edition
Šagi, G., Lulić, Z. & Ilinčić, P. (2015). Višekriterijski optimizacijski model u razvoju ovjesa vozila. Tehnički vjesnik, 22 (4), 1021-1028. https://doi.org/10.17559/TV-20150220151816
MLA 8th Edition
Šagi, Goran, et al. "Višekriterijski optimizacijski model u razvoju ovjesa vozila." Tehnički vjesnik, vol. 22, no. 4, 2015, pp. 1021-1028. https://doi.org/10.17559/TV-20150220151816. Accessed 19 Oct. 2021.
Chicago 17th Edition
Šagi, Goran, Zoran Lulić and Petar Ilinčić. "Višekriterijski optimizacijski model u razvoju ovjesa vozila." Tehnički vjesnik 22, no. 4 (2015): 1021-1028. https://doi.org/10.17559/TV-20150220151816
Harvard
Šagi, G., Lulić, Z., and Ilinčić, P. (2015). 'Višekriterijski optimizacijski model u razvoju ovjesa vozila', Tehnički vjesnik, 22(4), pp. 1021-1028. https://doi.org/10.17559/TV-20150220151816
Vancouver
Šagi G, Lulić Z, Ilinčić P. Višekriterijski optimizacijski model u razvoju ovjesa vozila. Tehnički vjesnik [Internet]. 2015 [cited 2021 October 19];22(4):1021-1028. https://doi.org/10.17559/TV-20150220151816
IEEE
G. Šagi, Z. Lulić and P. Ilinčić, "Višekriterijski optimizacijski model u razvoju ovjesa vozila", Tehnički vjesnik, vol.22, no. 4, pp. 1021-1028, 2015. [Online]. https://doi.org/10.17559/TV-20150220151816
Fulltext: english, pdf (3 MB) pages 1021-1028 downloads: 1.245* cite
APA 6th Edition
Šagi, G., Lulić, Z. & Ilinčić, P. (2015). Multi-objective optimization model in the vehicle suspension system development process. Tehnički vjesnik, 22 (4), 1021-1028. https://doi.org/10.17559/TV-20150220151816
MLA 8th Edition
Šagi, Goran, et al. "Multi-objective optimization model in the vehicle suspension system development process." Tehnički vjesnik, vol. 22, no. 4, 2015, pp. 1021-1028. https://doi.org/10.17559/TV-20150220151816. Accessed 19 Oct. 2021.
Chicago 17th Edition
Šagi, Goran, Zoran Lulić and Petar Ilinčić. "Multi-objective optimization model in the vehicle suspension system development process." Tehnički vjesnik 22, no. 4 (2015): 1021-1028. https://doi.org/10.17559/TV-20150220151816
Harvard
Šagi, G., Lulić, Z., and Ilinčić, P. (2015). 'Multi-objective optimization model in the vehicle suspension system development process', Tehnički vjesnik, 22(4), pp. 1021-1028. https://doi.org/10.17559/TV-20150220151816
Vancouver
Šagi G, Lulić Z, Ilinčić P. Multi-objective optimization model in the vehicle suspension system development process. Tehnički vjesnik [Internet]. 2015 [cited 2021 October 19];22(4):1021-1028. https://doi.org/10.17559/TV-20150220151816
IEEE
G. Šagi, Z. Lulić and P. Ilinčić, "Multi-objective optimization model in the vehicle suspension system development process", Tehnički vjesnik, vol.22, no. 4, pp. 1021-1028, 2015. [Online]. https://doi.org/10.17559/TV-20150220151816

Abstracts
U cilju unapređenja konceptualne faze razvoja vozila, ovo istraživanje je usmjereno na razvoj novog višekriterijskog optimizacijskog modela za određivanje optimalnih parametara ovjesa vozila. U ovom istraživanju naglasak je na razvoju ovjesa vozila promatrano kroz dinamičko ponašanje kompletnog vozila. Novi optimizacijski model temelji se na integraciji brzih simulacijskih alata s zadovoljavajućom razinom točnosti za analizu kinematike ovjesa i dinamiku vozila unutar okruženja za višekriterijsko optimiranje. Nužni koraci koji prethode razvoju optimizacijskog modela su identifikacija utjecajnih parametara, definiranje kriterija za ocjenu dinamičkih karakteristika vozila u različitim ispitnim procedurama i odabir višekriterijskih optimizacijskih algoritama, prvenstveno suvremenih evolucijskih algoritama. Usporedba optimizacijskih algoritama pokazala je da se najbolji rezultati u pogledu konvergencije, broja mogućih rješenja, trajanja računanja i približavanja Pareto fronti postižu s FMOGA-II algoritmom.

Keywords
dinamika vozila; evolucijski algoritmi; parametri ovjesa vozila; višekriterijsko optimiranje

Hrčak ID: 143156

URI
https://hrcak.srce.hr/143156

[english]

Visits: 2.075 *