Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Online kupovni obrasci generacije Y

Katija Vojvodić orcid id orcid.org/0000-0001-7870-1438 ; Sveučilište u Dubrovniku, Odjel za ekonomiju i poslovnu ekonomiju
Matea Matić orcid id orcid.org/0000-0003-2788-2472 ; Sveučilište u Dubrovniku, Odjel za ekonomiju i poslovnu ekonomiju


Puni tekst: hrvatski pdf 225 Kb

str. 171-188

preuzimanja: 1.633

citiraj


Sažetak

Prednosti elektroničke maloprodaje mogu rezultirati i nekontroliranom kupovinom online potrošača, odnosno njihovim ekstremnim kupovnim ponašanjem. Temeljni je cilj ovoga rada istražiti i determinirati kupovne obrasce online potrošača generacije Y kako bi se na temelju obilježja u online kupovini ispitalo postojanje različitih modaliteta ponašanja. Isto tako, cilj je rada utvrditi povezanost izdvojenih faktora s kupovnom namjerom online potrošača generacije Y. Empirijsko istraživanje provedeno je na uzorku od 515 potrošača na području Dubrovačko-neretvanske županije. Rezultati istraživanja dobiveni faktorskom analizom upućuju na to da online potrošači generacije Y kupuju na temelju tri izdvojena faktora, tj. kompulzivnosti, impulzivnosti te funkcionalnosti. Analizom varijance utvrđene su razlike u izdvojenim faktorima s obzirom na obilježja u online kupovini potrošača generacije Y. Isto tako, rezultati korelacijske analize pokazuju statistički značajnu povezanost izdvojenih faktora i kupovne namjere u online potrošača generacije Y.

Ključne riječi

online kupovno ponašanje; kupovni obrasci; elektronička maloprodaja; generacija Y

Hrčak ID:

151320

URI

https://hrcak.srce.hr/151320

Datum izdavanja:

29.12.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.178 *