Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.5559/di.24.4.02

Školski uspjeh mlađih adolescenata: važnost uloge osobnih i obiteljskih čimbenika

Ivana Macuka orcid id orcid.org/0000-0002-8753-8991 ; Sveučilište u Zadru, Zadar
Irena Burić orcid id orcid.org/0000-0001-9182-968X ; Sveučilište u Zadru, Zadar


Puni tekst: hrvatski pdf 217 Kb

str. 487-507

preuzimanja: 1.441

citiraj


Sažetak

Cilj je ovog istraživanja bio utvrditi zaseban doprinos dimenzija
temperamenta (samokontrole, pozitivne i negativne afektivnosti),
emocionalne regulacije, problema u prilagodbi (internaliziranih i
eksternaliziranih problema) te percepcije roditeljskog ponašanja
majki i očeva (emocionalnosti, prihvaćanja i odbacivanja) u
objašnjenju školskog uspjeha učenika. Istraživanjem je obuhvaćeno
553 djece (275 učenica i 278 učenika) prosječne dobi od
13 godina. Provedbom hijerarhijske regresijske analize na
uzorku dječaka utvrđeno je da temperament, emocionalna regulacija
i kontrola te roditeljsko ponašanje ostvaruju značajne samostalne
doprinose objašnjenju varijabiliteta školskog uspjeha
dječaka. Bolji školski uspjeh postižu dječaci koji su podložniji ljutnji,
manje bojažljivi, efikasnije reguliraju vlastite emocije te percipiraju
da ih majke i očevi više prihvaćaju. Na poduzorku djevojčica
jedino je emocionalna regulacija i kontrola imala značajan
i pozitivan doprinos objašnjenju školskog uspjeha; djevojčice
koje uspješnije reguliraju vlastite emocije uspješnije su u školi.

Ključne riječi

školski uspjeh; temperament; emocionalna regulacija; problemi u prilagodbi; roditeljsko ponašanje

Hrčak ID:

153419

URI

https://hrcak.srce.hr/153419

Datum izdavanja:

1.2.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.310 *