Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Sociologija i poduzetništvo

Drago Čengić ; Institut za društvena istraživanja Sveučilišta u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski pdf 5.690 Kb

str. 11-16

preuzimanja: 832

citiraj


Sažetak

U ovom se radu razmatra odnos sociologije i poduzetništva u kontekstu razvoja hrvatske sociologije u proteklih 20-ak godina. Autor smatra da se sociolozi nisu eksplicitno bavili poduzetništvom u današnjem smislu tog pojma (čovjek kao »homo oeconomicus« u liberalnom društvu), već je poduzetništvo ciklički prisutno u raspravama o osnovnim problemima privrednog i društvenog razvoja, i to u okviru zasebnih socioloških disciplina.
Sadašnji razgovori o poduzetništvu na ovim prostorima imaju novu kvalitetu utoliko što polaze od novog koncepta privredne slobode, kao privredne slobode pojedinaca a ne samo kolektiviteta. Sve je to, uz već vidljive društvene i političke promjene, dovelo do reafirmacije poduzeća, privatnog vlasništva i managementa.
Sociološki pristup poduzetništvu traži danas: a) obrazovanje iz »ekonomske sociologije« i prakse managementa, b) suradnju sa drugim profesijama (ekonomisti, pravnici, psiholozi), c) sociološku ekspertizu konkretnih poduzetničkih i managerskih problema.

Ključne riječi

Hrčak ID:

154970

URI

https://hrcak.srce.hr/154970

Datum izdavanja:

30.6.1992.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.507 *