hrcak mascot   Srce   HID

Review article
https://doi.org/10.31299/hrri.52.1.9

Znanstveno utemeljene intervencije kod poremećaja iz spektra autizma

Klara Popčević ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Jasmina Ivšac Pavliša ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Ana-Marija Bohaček ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Sanja Šimleša ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Beti Bašić ; Dnevni centar za rehabilitaciju Veruda, Pula, Hrvatska

Fulltext: croatian, pdf (266 KB) pages 100-113 downloads: 703* cite
APA 6th Edition
Popčević, K., Ivšac Pavliša, J., Bohaček, A., Šimleša, S. & Bašić, B. (2016). Znanstveno utemeljene intervencije kod poremećaja iz spektra autizma. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 52 (1), 100-113. https://doi.org/10.31299/hrri.52.1.9
MLA 8th Edition
Popčević, Klara, et al. "Znanstveno utemeljene intervencije kod poremećaja iz spektra autizma." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol. 52, no. 1, 2016, pp. 100-113. https://doi.org/10.31299/hrri.52.1.9. Accessed 21 Aug. 2019.
Chicago 17th Edition
Popčević, Klara, Jasmina Ivšac Pavliša, Ana-Marija Bohaček, Sanja Šimleša and Beti Bašić. "Znanstveno utemeljene intervencije kod poremećaja iz spektra autizma." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja 52, no. 1 (2016): 100-113. https://doi.org/10.31299/hrri.52.1.9
Harvard
Popčević, K., et al. (2016). 'Znanstveno utemeljene intervencije kod poremećaja iz spektra autizma', Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 52(1), pp. 100-113. https://doi.org/10.31299/hrri.52.1.9
Vancouver
Popčević K, Ivšac Pavliša J, Bohaček A, Šimleša S, Bašić B. Znanstveno utemeljene intervencije kod poremećaja iz spektra autizma. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja [Internet]. 2016 [cited 2019 August 21];52(1):100-113. https://doi.org/10.31299/hrri.52.1.9
IEEE
K. Popčević, J. Ivšac Pavliša, A. Bohaček, S. Šimleša and B. Bašić, "Znanstveno utemeljene intervencije kod poremećaja iz spektra autizma", Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol.52, no. 1, pp. 100-113, 2016. [Online]. https://doi.org/10.31299/hrri.52.1.9

Abstracts
Poremećaj iz spektra autizma (PSA) sve je prisutniji neurorazvojni poremećaj koji dobiva značaj društvenog pitanja koje se pokušava riješiti na nacionalnoj i lokalnoj razini (pitanje probira, dijagnostike i intervencije kod PSA). Sustav prepoznavanja sve je učinkovitiji, a i sami roditelji i stručnjaci koji su u kontaktu s djecom rane dobi ranije no prije prepoznaju znakove PSA. Slijedom navedenog, danas su sve brojnija djeca koju valja uključiti u intervencijske programe. PSA je prvenstveno poremećaj kod kojeg su značajno narušene sociokognitivne sposobnosti što se odražava u komunikacijskim i interakcijskim obilježjima iste djece te u njihovom ponašanju. Ne postoji općeprihvaćena i jedinstvena intervencija za djecu i osobe s PSA-om. Zbog složenosti samog poremećaja i izazova koje PSA postavlja pred društvo (npr. uključivanje u dječje vrtiće, oblik stručne podrške i obrazovanja) u brojnim državama osmišljene su atraktivne intervencije koje se promoviraju na entuzijastičan način, a istodobno su kontroverzne u smislu znanstvene utemeljenosti. Cilj rada je prikazati i naglasiti kvalitetu onih intervencija koje su se temeljem rezultata znanstvenih istraživanja pokazale znanstveno utemeljenima. Podrška za djecu s PSA-om zahtijeva interdisciplinarnu suradnju, a stručnjaci su odgovorni provoditi i zagovarati isključivo one intervencije o čijoj učinkovitosti postoje dostatni dokazi.

Keywords
poremećaj iz spektra autizma; intervencije kod poremećaja iz spektra autizma; znanstveno utemeljene intervencije; funkcionalna komunikacija

Hrčak ID: 161504

URI
https://hrcak.srce.hr/161504

[english]

Visits: 1.549 *