Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

FRAZEOLOGIJA DJEČJEGA JEZIKA

Emina Berbić Kolar ; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku Republika Hrvatska
Matea Žulj ; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku Republika Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 30.545 Kb

str. 145-155

preuzimanja: 696

citiraj


Sažetak

Rječnik djeteta općenito, a osobito dobni frazemi u predškolskom razdoblju i u mlađim razredima osnovne škole slabo je istraženo područje iako je taj dio ranoga jezičnoga razvoja tipično identitetsko obilježje dječjega govora. Iako se njima često koriste u osobnoj komunikaciji, učenici imaju poteškoća u prepoznavanju i tumačenju značenja odre-đenih frazema. Cilj je rada istražiti koliko učenici četvrtoga razreda osnovne škole razumiju frazeme koje čuju ili se njima koriste u svojoj usmenoj i pismenojkomunikaciji, mogu li objasniti značenje tih frazema te kolika je zastupljenost frazema u tekstovima čitanki za osnovnu školu. Kako bi se dobili određeni pokazatelji, anketom koja se sastoji od tri pitanja ispitana su 94 učenika iz dviju škola s područja Brodsko-posavske i Vukovarsko-srijemske županije.

Ključne riječi

frazeologija; frazem; komunikat; dobna frazeologija; jezik udžbenika

Hrčak ID:

162162

URI

https://hrcak.srce.hr/162162

Datum izdavanja:

28.12.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 2.161 *