Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

KOMPARACIJA IDEJA FUNKCIONALNE MUZIČKE PEDAGOGIJE I TEMELJNIH GLAZBENO-PEDAGOŠKIH KONCEPATA S POČETKA 20. STOLJEĆA

Blaženka Bačlija Sušić ; Glazbeno učilište Elly Bašić; Učiteljski fakultet u Zagrebu Zagreb, Republika Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 36.886 Kb

str. 195-206

preuzimanja: 662

citiraj


Sažetak

U radu je kroz kritički osvrt na osnovne metodičke i didaktičke principe Funkcionalne muzičke pedagogije Elly Bašić (1908-1998), napravljena njihova komparacija s tada suvremenim općim i glazbeno-pedagoškim pravcima.
Zaključeno je da postoje brojne zajedničke karakteristike između glazbeno-pedagoškog koncepta Elly Bašić i glazbeno pedagoških koncepata autora kao što su: J.E.Dalcroze, Z. Kodaly, S. Suzuki, C.Orff, E. Willems. Elly Bašić je, dakle, u svoj glazbeno-pedagoški koncept, Funkcionalnu muzičku pedagogiju, uz svoje ideje, integrirala i ideje vodilje ne samo navednih suvremenih glazbeno-pedagoških pravaca s početka 20. stoljeća nego i ideje vodilje općih pedagoških pravaca autora M. Montessori i R. Steinera.
Navedeni glazbeno-pedagoški koncepti i danas su aktualni u svijetu jer idu ukorak s današnjim vremenom. Stoga ih s pravom možemo smatrati suvremenima i težiti njihovom boljem razumijevanju kako bismo ih mogli primijeniti u svojoj pedagoškoj praksi.

Ključne riječi

Elly Bašić; Funkcionalna muzička pedagogija; glazbeno-pedagoški koncepti s početka 20. stoljeća; komparacija; zajedničke karakteristike

Hrčak ID:

165131

URI

https://hrcak.srce.hr/165131

Datum izdavanja:

7.7.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 2.232 *