KORIŠTENJE CRTEŽA ZA UTVRĐIVANJE UČENIČKE PERCEPCIJE CVIJETA
Žaklin Lukša
; Gimnazija Josipa Slavenskog Čakovec
Ines Radanović
; Prirodoslovno-matematički fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Damir Bendelja
; OŠ Sveta Marija
Nataša Pongrac
; OŠ Strahoninec, Republika Hrvatska
APA 6th Edition Lukša, Ž., Radanović, I., Bendelja, D. & Pongrac, N. (2016). KORIŠTENJE CRTEŽA ZA UTVRĐIVANJE UČENIČKE PERCEPCIJE CVIJETA. Život i škola, LXII (1), 255-264. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/165145
MLA 8th Edition Lukša, Žaklin, et al. "KORIŠTENJE CRTEŽA ZA UTVRĐIVANJE UČENIČKE PERCEPCIJE CVIJETA." Život i škola, vol. LXII, no. 1, 2016, pp. 255-264. https://hrcak.srce.hr/165145. Accessed 27 Jan. 2021.
Chicago 17th Edition Lukša, Žaklin, Ines Radanović, Damir Bendelja and Nataša Pongrac. "KORIŠTENJE CRTEŽA ZA UTVRĐIVANJE UČENIČKE PERCEPCIJE CVIJETA." Život i škola LXII, no. 1 (2016): 255-264. https://hrcak.srce.hr/165145
Harvard Lukša, Ž., et al. (2016). 'KORIŠTENJE CRTEŽA ZA UTVRĐIVANJE UČENIČKE PERCEPCIJE CVIJETA', Život i škola, LXII(1), pp. 255-264. Available at: https://hrcak.srce.hr/165145 (Accessed 27 January 2021)
Vancouver Lukša Ž, Radanović I, Bendelja D, Pongrac N. KORIŠTENJE CRTEŽA ZA UTVRĐIVANJE UČENIČKE PERCEPCIJE CVIJETA. Život i škola [Internet]. 2016 [cited 2021 January 27];LXII(1):255-264. Available from: https://hrcak.srce.hr/165145
IEEE Ž. Lukša, I. Radanović, D. Bendelja and N. Pongrac, "KORIŠTENJE CRTEŽA ZA UTVRĐIVANJE UČENIČKE PERCEPCIJE CVIJETA", Život i škola, vol.LXII, no. 1, pp. 255-264, 2016. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/165145. [Accessed: 27 January 2021]
Abstracts Cilj suvremenog prirodoslovnog obrazovanja trebao bi biti razvoj konceptualnog razumijevanja kod učenika te izbjegavanje ili ispravljanje postojećih miskoncepcija pri izgradnji koncepata. Crtanje je jedna od učinkovitih metoda za utvrđivanje konceptualnog razumijevanja učenika i identifikaciju miskoncepcija. Cilj istraživanja bio je utvrditi učeničko konceptualno razumijevanje cvijeta, koristeći se metodom crtanja i pitanjima otvorenog tipa na uzorku od ukupno 545 učenika dviju osnovnih škola. Uspoređivane su učeničke percepcije cvijeta u 5. razredu (s 10 ili 11 godina) i 7. razredu osnovne škole (s 13 ili 14 godina). Korišten instrument provjere izrađen je za potrebe ovog istraživanja, a sastojao se od zadataka otvorenog tipa od kojih je polovica tražila odgovore riječima, a polovica crteže uz označavanje. Crteži su klasificirani u kategorije prema njihovoj točnosti. Istraživanje ukazuje na problem učenika s percepcijom cvijeta u oba ispitivana razreda i nedostatak razumijevanja njegove uloge, posebice kod učenika 5. razreda koji su pokazali u dva pitanja i statistički značajno lošiji rezultat. Učenici raspolažu velikim brojem termina vezanih uz cvijet, tj. imaju deklarativno znanje, ali istovremeno imaju velikih problema s razumijevanjem koncepta i uloge cvijeta. Istraživanje upućuje na potrebu češćeg korištenja crteža u provjeri razumijevanja koncepta cvijeta kod učenika, a cijeli niz uočenih problema ukazuje i na potrebu daljnjeg istraživanja načina poučavanja i njegovog utjecaja na percepciju cvijeta kod učenika.