hrcak mascot   Srce   HID

Review article
https://doi.org/10.31337/oz.71.2.6

Teologija i ideja sveučilišnog obrazovanja

Šimo Šokčević   ORCID icon orcid.org/0000-0002-8171-3437 ; Katolički bogoslovni fakultet u Đakovu, Đakovo, Hrvatska

Fulltext: croatian, pdf (149 KB) pages 217-229 downloads: 382* cite
APA 6th Edition
Šokčević, Š. (2016). Teologija i ideja sveučilišnog obrazovanja. Obnovljeni Život, 71. (2.), 217-229. https://doi.org/10.31337/oz.71.2.6
MLA 8th Edition
Šokčević, Šimo. "Teologija i ideja sveučilišnog obrazovanja." Obnovljeni Život, vol. 71., no. 2., 2016, pp. 217-229. https://doi.org/10.31337/oz.71.2.6. Accessed 12 Jul. 2020.
Chicago 17th Edition
Šokčević, Šimo. "Teologija i ideja sveučilišnog obrazovanja." Obnovljeni Život 71., no. 2. (2016): 217-229. https://doi.org/10.31337/oz.71.2.6
Harvard
Šokčević, Š. (2016). 'Teologija i ideja sveučilišnog obrazovanja', Obnovljeni Život, 71.(2.), pp. 217-229. https://doi.org/10.31337/oz.71.2.6
Vancouver
Šokčević Š. Teologija i ideja sveučilišnog obrazovanja. Obnovljeni Život [Internet]. 2016 [cited 2020 July 12];71.(2.):217-229. https://doi.org/10.31337/oz.71.2.6
IEEE
Š. Šokčević, "Teologija i ideja sveučilišnog obrazovanja", Obnovljeni Život, vol.71., no. 2., pp. 217-229, 2016. [Online]. https://doi.org/10.31337/oz.71.2.6

Abstracts
Članak reflektira krizu suvremenoga obrazovanja, te pokušava ponuditi smjernice za njezino prevladavanje. U prvom dijelu analizira se bit obrazovanja gdje zapažamo da se u kontekstu suvremenih tendencija ne može govoriti o obrazovanju, nego o poluobrazovanju. Poluobrazovanje je partikularno u svojem pristupu, bez cjeline teorijskog i praktičnog znanja koja čini bit obrazovanja. Nasuprot
tomu, o važnosti pristupa cjelini govorio je John Henry Newman, čija je vizija obrazovanja središnja tema ovoga rada. U sklopu njegove ideje obrazovanja ključnu ulogu ima teologija kao »forma slobodnoga znanja«, kojoj posvećujemo drugi dio ovoga članka. U tom dijelu istražujemo uzroke marginalizacije teologije na sveučilištu te zaključujemo kako upravo u diskreditiranju teologije treba tražiti
uzroke suvremene krize obrazovanja.

Keywords
obrazovanje; sveučilište; John Henry Newman; teologija; »krug znanja«

Hrčak ID: 165498

URI
https://hrcak.srce.hr/165498

[english]

Visits: 756 *