Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.20901/ms.7.13.7

Uvriježena mišljenja o hrvatskim novinarima na provjeri kod stručnjaka za odnose s javnošću

Ana Sušić ; diplomirala na Studiju komunikologije Hrvatskih studija Sveučilišta u Zagrebu
Matilda Kolić Stanić ; Sveučilište u Zagrebu, Hrvatski studiji, Odjel za komunikologiju, Zagreb
Jelena Jurišić ; Sveučilište u Zagrebu, Hrvatski studiji, Odjel za komunikologiju, Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 649 Kb

str. 120-133

preuzimanja: 1.145

citiraj


Sažetak

Novinari u hrvatskoj javnosti nemaju naročito dobru reputaciju. Naime, uvriježeno je mišljenje da, između ostaloga, pišu tendenciozno, da su skloni senzacionalizmu i manipulacijama te da im nedostaje analitičkih umijeća (usp. Kanižaj i Skoko, 2010; Jokoš i Kanižaj, 2012). Cilj je ovog istraživanja dobiti uvid u to kako novinarski rad i novinarsku profesiju u Hrvatskoj percipiraju stručnjaci za odnose s javnošću u korporativnom sektoru, koji s novinarima svakodnevno neposredno surađuju. Kako bi se ispitala reputacija hrvatskih novinara među stručnjacima za odnose s javnošću, korištena je metoda dubinskih intervjua, i to s osam stručnjaka za odnose s javnošću koji su zaposleni u većim korporacijama u Hrvatskoj. Istraživanje je pokazalo kako intervjuirani stručnjaci za odnose s javnošću hrvatske novinare
doživljavaju kao površne i pristrane izvjestitelje te više kao tragatelje za senzacijom nego za istinom. S druge strane, intervjuirani stručnjaci za odnose s javnošću nisu hrvatske novinare doživjeli kao zavidne, neodgovorne i potkupljive osobe. Osim toga, pokazali su razumijevanje za novinare, koji se susreću s raznim teškoćama, pogotovo u doba financijske krize.

Ključne riječi

reputacija hrvatskih novinara; odnosi s javnošću; odnosi s medijima; korporativni sektor; novinari; stručnjaci za odnose s javnošću

Hrčak ID:

166851

URI

https://hrcak.srce.hr/166851

Datum izdavanja:

20.6.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.436 *