Skoči na glavni sadržaj

Esej

Komunikacijska teorija simboličkog približavanja na primjeru britanske komičarske skupine Monty Python

Jelena Mihnjak ; Umjetnička akademija, Sveučilište u Osijeku


Puni tekst: hrvatski pdf 117 Kb

preuzimanja: 345

citiraj


Sažetak

Jedna od komunikacijskih teorija pomoću koje se stvaraju i prenose značenja, osim teorije simboličkog interakcionizma, koordiniranog upravljanja značenjem ili teorije pravila, konstruktivizma, narativne paradigme i teorije društvene konstrukcije stvarnosti je i teorija simboličkog približavanja[1], o kojoj će u ovom radu biti riječ. Komunikacijska teorija će biti opisana na primjeru britanske komičarske skupine Monty Python i njenih članova. Oni u svom umjetničkom izričaju što ga plasiraju u javnost putem jakog, tada još novog medija (televizije), koriste različite mogućnosti. Svoje teme fantazija „pričaju“ kroz priče, šale, viceve, metafore, anegdote ili druge pripovjedne oblike. Time prikazuju i svoj jedinstven doživljaj značenja različitih simbola za percepciju stvarnosti kojom se predstavljaju javnosti, za ovu grupu imaju. Prikazat će se Pythonovci kao komičarska skupina, čimbenici koji utječu na stvaranje kohezije u skupini, zatim i posljedice koje kohezija na njih kao skupina ima. Navest će se i nekoliko primjera kojima se dokazuje simboličko približavanje ove jedinstvene skupine pojedinaca kroz prikaz spektra mogućosti njihovog pozamašnog umjetničkog opusa.

Ključne riječi

simboličko približavanje; fantazije; simboli; Monty Python

Hrčak ID:

168601

URI

https://hrcak.srce.hr/168601

Datum izdavanja:

2.5.2016.

Posjeta: 830 *