Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Interkulturalizam u gimnazijskoj nastavi glazbe u srednjoeuropskim državama

Amir Begić orcid id orcid.org/0000-0003-2152-9563 ; Umjetnička akademija u Osijeku, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku


Puni tekst: engleski pdf 324 Kb

str. 135-147

preuzimanja: 345

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 320 Kb

preuzimanja: 501

citiraj


Sažetak

Nastava glazbe je područje u kojemu se treba razvijati interkulturalna kompetencija učenika jer je glazba u svojoj biti multikulturalna umjetnost. Naime, brojni su narodi sudjelovali u povijesnom razvoju glazbe tako da se ona razvijala ispreplitanjem stvaralaštva različitih zajednica i različitih kultura. Na nastavi glazbe sluša se glazba vlastitog naroda, ali i glazba ostalih naroda. Upoznavanjem vlastite kulture razvija se svijest o vlastitom kulturnom identitetu dok se slušanjem glazbe drugih naroda upoznaje njihova kultura što pridonosi razvoju interkulturalizma. U okviru ovoga rada analizirani su programi gimnazijske nastave glazbe u srednjoeuropskim državama. Cilj je bio utvrditi u kojoj je mjeri nastava glazbe zasnovana na interkulturalizmu. Rezultati istraživanja pokazali su da su interkulturalni sadržaji u nedovoljnoj mjeri zastupljeni u nastavi glazbe, a u pojedinim slučajevima uopće ih nema. Dakle, razvijanje interkulturalne kompetencije učenika na nastavi glazbe uglavnom ostaje na deklarativnoj razini. Mišljenja smo da je napredak u kreiranju nastavnih sadržaja, s obzirom na interkulturalni odgoj u nastavi glazbe, moguć upoznavanjem izvaneuropskih glazbenih tradicija i kultura kao i glazbe manje poznatih europskih kultura.

Ključne riječi

nastava glazbe; gimnazija; interkulturalizam; srednjoeuropske države

Hrčak ID:

169807

URI

https://hrcak.srce.hr/169807

Datum izdavanja:

12.12.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.715 *