Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Zadovoljstvo učitelja poslom: uloga agresivnog učeničkog ponašanja i učiteljske povezanosti s učenicima

Tajana Ljubin Golub orcid id orcid.org/0000-0002-6396-0389 ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Diana Olčar orcid id orcid.org/0000-0003-4690-7137 ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb
Sandra Bezak ; II. osnovna škola Varaždin


Puni tekst: hrvatski pdf 376 Kb

str. 437-458

preuzimanja: 1.496

citiraj


Sažetak

Glavni cilj rada bio je istražiti ulogu negativnih faktora (agresivno ponašanje učenika i roditelja učenika prema učiteljima) i pozitivnih faktora (povezanost učitelja sa učenicima) u objašnjenju zadovoljstva učitelja s poslom. Uz to, ispitivala se i razlika u agresivnom ponašanju učenika ovisno o nekim sociodemografskim varijablama. Uzorak je obuhvaćao 209 učitelja viših razredaosnovnih škola i srednjih škola iz jedne regije Hrvatske. Rezultati su pokazali da je 54% učitelja iznijelo da je u protekloj školskoj godini barem jednom doživjelo verbalno
agresivno ponašanje od strane učenika, dok je fizička agresija prema
učiteljima bila vrlo rijetka. Frekvencija učeničkog agresivnog ponašanja veća je u višim razredima osnovne škole nego u srednjim školama. Mlađi učitelji doživljavaju više učeničkog agresivnog ponašanja. Sukladno teoriji samodeterminacije, učiteljska povezanost s učenicima se pokazala važnim pozitivnim prediktorom za objašnjenje učiteljskog zadovoljstva poslom i objasnila je 23% varijance. Sukladno očekivanjima, učenička verbalna agresivnost se također pokazala značajnim negativnim prediktorom za objašnjenje
učiteljskog zadovoljstva poslom, no objašnjava relativno maleni dio dodatne varijance (2%.).

Ključne riječi

školsko nasilje; učitelji; viktimizacija; odnos učenik-učitelj; teorija samodeterminacije

Hrčak ID:

177213

URI

https://hrcak.srce.hr/177213

Datum izdavanja:

15.10.2016.

Posjeta: 2.716 *