Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

RAZREDNO-NASTAVNO OZRAČJE I RADNO ISKUSTVO UČITELJA

Ivana Vlahek ; Osnovna škola Stjepana Basaričeka Ivanić-Grad, Ivanić-Grad, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 30.081 Kb

str. 119-130

preuzimanja: 1.067

citiraj


Sažetak

Razredno-nastavno ozračje sve se više smatra ključnim obilježjem škole, razreda, sveobuhvatnom odrednicom školskog razvoja mladih ljudi. Povezuje se s klasičnim varijablama razvoja učenika u školi: školskim uspjehom, pristupom školi i učenju, motivacijom, ponašanjem, razvojem socijalnog odnosa, samospoznaje i interesa. Obuhvaća cijeli niz obrazovnih čimbenika, od fizičkog okruženja do psihološkog ozračja koje je kreirano kroz socijalne kontekste, kao i brojne komponente povezane s karakteristikama učitelja i njihovim ponašanjem. Stoga je glavni cilj ovoga istraživanja ispitati razlike u percipiranom razredno-nastavnom ozračju s obzirom na spol učenika, školski uspjeh učenika i godine radnog staža učitelja kao i moguću interakciju navedenih varijabli. U istraživanju se koristio upitnik „Moj razred“, a sudjelovalo je 415 učenica i učenika trećeg i četvrtog razreda osnovne škole. Rezultati istraživanja pokazali su kako učenici koji imaju učitelje/učiteljice s više radnog staža percipiraju veće zadovoljstvo u razredu, osjećaju veću povezanost unutar razrednog odjela,imaju manje poteškoća u usvajanju nastavnih sadržaja i manje napetosti. Rodne razlike u percepciji dimenzija razredno-nastavnog ozračja pokazale su se samo na dimenziji poteškoće (učenice percipiraju manje poteškoće u odnosu na učenike).

Ključne riječi

nastava; osnovna škola; radni staž učitelja; razredno-nastavno ozračje; školski uspjeh učenika

Hrčak ID:

179031

URI

https://hrcak.srce.hr/179031

Datum izdavanja:

1.12.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 3.107 *