hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje

UTJECAJ SLUŠANJA GLAZBE I GLAZBENIH AKTIVNOSTI NA SMANJENJE PESIMIZMA UČENIKA VIŠIH RAZREDA OSNOVNE ŠKOLE

Nikola Ivek ; Katolička osnovna škola Svete Uršule, Varaždin, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (40 MB) str. 185-199 preuzimanja: 354* citiraj
APA 6th Edition
Ivek, N. (2016). UTJECAJ SLUŠANJA GLAZBE I GLAZBENIH AKTIVNOSTI NA SMANJENJE PESIMIZMA UČENIKA VIŠIH RAZREDA OSNOVNE ŠKOLE. Život i škola, LXII (2), 185-199. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/179036
MLA 8th Edition
Ivek, Nikola. "UTJECAJ SLUŠANJA GLAZBE I GLAZBENIH AKTIVNOSTI NA SMANJENJE PESIMIZMA UČENIKA VIŠIH RAZREDA OSNOVNE ŠKOLE." Život i škola, vol. LXII, br. 2, 2016, str. 185-199. https://hrcak.srce.hr/179036. Citirano 20.06.2021.
Chicago 17th Edition
Ivek, Nikola. "UTJECAJ SLUŠANJA GLAZBE I GLAZBENIH AKTIVNOSTI NA SMANJENJE PESIMIZMA UČENIKA VIŠIH RAZREDA OSNOVNE ŠKOLE." Život i škola LXII, br. 2 (2016): 185-199. https://hrcak.srce.hr/179036
Harvard
Ivek, N. (2016). 'UTJECAJ SLUŠANJA GLAZBE I GLAZBENIH AKTIVNOSTI NA SMANJENJE PESIMIZMA UČENIKA VIŠIH RAZREDA OSNOVNE ŠKOLE', Život i škola, LXII(2), str. 185-199. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/179036 (Datum pristupa: 20.06.2021.)
Vancouver
Ivek N. UTJECAJ SLUŠANJA GLAZBE I GLAZBENIH AKTIVNOSTI NA SMANJENJE PESIMIZMA UČENIKA VIŠIH RAZREDA OSNOVNE ŠKOLE. Život i škola [Internet]. 2016 [pristupljeno 20.06.2021.];LXII(2):185-199. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/179036
IEEE
N. Ivek, "UTJECAJ SLUŠANJA GLAZBE I GLAZBENIH AKTIVNOSTI NA SMANJENJE PESIMIZMA UČENIKA VIŠIH RAZREDA OSNOVNE ŠKOLE", Život i škola, vol.LXII, br. 2, str. 185-199, 2016. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/179036. [Citirano: 20.06.2021.]

Sažetak
Otkrićem Mozart efekta početkom devedesetih godina dvadesetog stoljeća istraživanja o utjecaju glazbe na čovjeka sve su češća. S druge strane, danas je depresija jedno od najčešćih psihičkih stanja djece zbog kojeg dolazi do mnogih tragičnih događaja. Ljudi mogu na različite načine protumačiti ono loše što im se događaju u životu. Kad ljudi uzroke loših događaja vide kao trajne te smatraju kako se oni nalaze u njima samima i kako utječu na sve aspekte njihova života, tada govorimo o pesimističnom eksplanatornom stilu. Istraživanja pokazuju da kod adolescenata pesimističan eksplanatorni stil može biti prediktor depresije. Cilj ovoga istraživanja bio je uvidjeti imaju li glazbene aktivnosti koje su propisane Nastavnim planom i programom (2006) utjecaj na smanjenje pesimizma, ali i na povećanje optimizma. Istraživanjem se također željela ispitati trajnost učinka slušanja glazbe i glazbenih aktivnosti na učenike. U eksperimentu su sudjelovala 32 učenika koji su bili podijeljeni u dvije jednake grupe, eksperimentalnu i kontrolnu. Eksperimentalna grupa sudjelovala je u slušanju glazbe i glazbenim aktivnostima izvan nastave, dok učenici u kontrolnoj skupini nisu bili uključeni u navedene aktivnosti. Nakon eksperimenta rezultati su u usporedbi eksperimentalne i kontrolne skupine na indikativnoj razini pokazali da slušanje glazbe i glazbene aktivnosti smanjuju pesimizam, no ne povećavaju optimizam. Također se pokazalo da slušanje glazbe i glazbene aktivnosti imaju dugoročan učinak na smanjenje pesimizma.

Ključne riječi
eksplanatorni stil; glazba; Mozart efekt; optimizam; pesimizam

Hrčak ID: 179036

URI
https://hrcak.srce.hr/179036

[engleski] [njemački]

Posjeta: 902 *