Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.22598/zefzg.2017.1.65

Percepcija odnosa cijene i kvalitete i cjenovna osjetljivost potrošača u kupnji elektroničkih proizvoda

Sunčana Piri Rajh orcid id orcid.org/0000-0001-7715-1518 ; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Lidija Lijović orcid id orcid.org/0000-0001-7991-6959


Puni tekst: hrvatski pdf 484 Kb

str. 65-78

preuzimanja: 2.069

citiraj


Sažetak

Tijekom procesa odlučivanja o kupnji, cijenu proizvoda potrošači mogu dvojako percipirati: kao novčani trošak (cjenovno osjetljiviji potrošači) i kao informaciju o kvaliteti (cjenovno manje osjetljivi potrošači). Cjenovna osjetljivost potrošača, kao i njihova percepcija odnosa cijene i kvalitete, mogu varirati i ovisno o kategoriji proizvoda. Stoga je osnovni je cilj rada bio istražiti u kojoj se mjeri potrošači oslanjanju na cijenu kao pokazatelja kvalitete, a koliko su cjenovno osjetljivi u kupnji odabranih kategorija elektroničkih proizvoda (pametnih telefona, prijenosnih računala i televizora). Istraživanje je provedeno metodom online ankete, na prigodnom uzorku od 123 ispitanika koji koriste sve tri kategorije promatranih elektroničkih proizvoda. Rezultati istraživanja su pokazali da postoje dvije skupine proizvoda koje se razlikuju s obzirom na relativnu važnost dvije analizirane varijable (odnos cijene i kvalitete, te cjenovne osjetljivosti potrošača) u procesu kupnje. Provedeno istraživanje upućuje na važnost razumijevanja dvostruke uloge cijene u procesu kupnje, odnosno načina kako potrošači percipiraju cijenu, a što se može smatrati bitnom odrednicom cjenovne strategije poduzeća.

Ključne riječi

odnos cijene i kvalitete; cjenovna osjetljivost potrošača; dvostruka uloga cijene; elektronički proizvodi

Hrčak ID:

184372

URI

https://hrcak.srce.hr/184372

Datum izdavanja:

13.7.2017.

Posjeta: 3.838 *