hrcak mascot   Srce   HID

Stručni rad
https://doi.org/10.31299/log.7.2.2

Jezične i govorne sposobnosti, predvještine čitanja, pisanja i matematike školskih obveznika 2017./2018. u Požeško-slavonskoj županiji

Martina Filić   ORCID icon orcid.org/0000-0001-8039-8562 ; Opća županijska bolnica Požega, Logopedska djelatnost
Zdravko Kolundžić   ORCID icon orcid.org/0000-0001-8995-0122 ; Opća županijska bolnica Požega, Logopedska djelatnost
Ivana Vidović ; Opća županijska bolnica Požega, Logopedska djelatnost

Puni tekst: hrvatski, pdf (383 KB) str. 49-55 preuzimanja: 227* citiraj
APA 6th Edition
Filić, M., Kolundžić, Z. i Vidović, I. (2017). Jezične i govorne sposobnosti, predvještine čitanja, pisanja i matematike školskih obveznika 2017./2018. u Požeško-slavonskoj županiji. Logopedija, 7 (2), 49-55. https://doi.org/10.31299/log.7.2.2
MLA 8th Edition
Filić, Martina, et al. "Jezične i govorne sposobnosti, predvještine čitanja, pisanja i matematike školskih obveznika 2017./2018. u Požeško-slavonskoj županiji." Logopedija, vol. 7, br. 2, 2017, str. 49-55. https://doi.org/10.31299/log.7.2.2. Citirano 19.10.2019.
Chicago 17th Edition
Filić, Martina, Zdravko Kolundžić i Ivana Vidović. "Jezične i govorne sposobnosti, predvještine čitanja, pisanja i matematike školskih obveznika 2017./2018. u Požeško-slavonskoj županiji." Logopedija 7, br. 2 (2017): 49-55. https://doi.org/10.31299/log.7.2.2
Harvard
Filić, M., Kolundžić, Z., i Vidović, I. (2017). 'Jezične i govorne sposobnosti, predvještine čitanja, pisanja i matematike školskih obveznika 2017./2018. u Požeško-slavonskoj županiji', Logopedija, 7(2), str. 49-55. https://doi.org/10.31299/log.7.2.2
Vancouver
Filić M, Kolundžić Z, Vidović I. Jezične i govorne sposobnosti, predvještine čitanja, pisanja i matematike školskih obveznika 2017./2018. u Požeško-slavonskoj županiji. Logopedija [Internet]. 2017 [pristupljeno 19.10.2019.];7(2):49-55. https://doi.org/10.31299/log.7.2.2
IEEE
M. Filić, Z. Kolundžić i I. Vidović, "Jezične i govorne sposobnosti, predvještine čitanja, pisanja i matematike školskih obveznika 2017./2018. u Požeško-slavonskoj županiji", Logopedija, vol.7, br. 2, str. 49-55, 2017. [Online]. https://doi.org/10.31299/log.7.2.2

Sažetak
Spremnost za školu podrazumijeva određeni stupanj zrelosti u više područja, koji je potreban djeci za svladavanje zahtjeva u školskom sustavu (UNICEF, 2006). Za polazak u osnovnu školu su, uz ostale, važne djetetove komunikacijske, jezične i govorne sposobnosti, ali i usvojene predvještine čitanja, pisanja te predmatematičke vještine, kao preduvjeti za uredno usvajanje vještina čitanja, pisanja i matematike. U ovom istraživanju analiziran je uzorak od 79 školskih obveznika iz Požeško-slavonske županije, koje su uputile dvije specijalistice školske medicine na logopedsku procjenu u Opću županijsku bolnicu Požega. Podaci su obrađeni deskriptivnom statistikom, u SPSS programu. Rezultati pokazuju da najveći broj djece, njih 89 %, ima poremećaj izgovora, 10 % djece ima teškoće s razumijevanjem jezika, 29 % djece postiže ispodprosječne rezultate na receptivnom testu rječnika, 20 % djece ima odstupanja u morfosintaksi, 54 % djece nema usvojenu fonemsku svjesnost, 28 % djece je slabije u grafomotoričkim sposobnostima, 27 % djece ima neusvojene predmatematičke vještine te 32 % djece ima slabije slušno razlikovanje. Ovakav rezultat upućuje na potrebu sustavnih pregleda djece u predškolskoj dobi, radi pravodobnog otkrivanja teškoća i poremećaja i uključivanja u logopedsku terapiju. Osim toga, neusvojenost predvještina čitanja i pisanja te predmatematičkih vještina – pokazatelj je potrebe za stvaranjem strukturiranog i točno određenog programa predškolskog odgoja i obrazovanja, koji bi ciljanim aktivnostima, među ostalim, poticao predvještine čitanja, pisanja i matematike.

Ključne riječi
spremnost za školu; logopedska procjena; poremećaj izgovora; poremećaj jezika

Hrčak ID: 192529

URI
https://hrcak.srce.hr/192529

[engleski]

Posjeta: 557 *