Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

https://doi.org/10.31299/log.7.2.2

Jezične i govorne sposobnosti, predvještine čitanja, pisanja i matematike školskih obveznika 2017./2018. u Požeško-slavonskoj županiji

Martina Filić orcid id orcid.org/0000-0001-8039-8562 ; Opća županijska bolnica Požega, Logopedska djelatnost
Zdravko Kolundžić orcid id orcid.org/0000-0001-8995-0122 ; Opća županijska bolnica Požega, Logopedska djelatnost
Ivana Vidović ; Opća županijska bolnica Požega, Logopedska djelatnost


Puni tekst: hrvatski pdf 383 Kb

str. 49-55

preuzimanja: 1.082

citiraj


Sažetak

Spremnost za školu podrazumijeva određeni stupanj zrelosti u više područja, koji je potreban djeci za svladavanje zahtjeva u školskom sustavu (UNICEF, 2006). Za polazak u osnovnu školu su, uz ostale, važne djetetove komunikacijske, jezične i govorne sposobnosti, ali i usvojene predvještine čitanja, pisanja te predmatematičke vještine, kao preduvjeti za uredno usvajanje vještina čitanja, pisanja i matematike. U ovom istraživanju analiziran je uzorak od 79 školskih obveznika iz Požeško-slavonske županije, koje su uputile dvije specijalistice školske medicine na logopedsku procjenu u Opću županijsku bolnicu Požega. Podaci su obrađeni deskriptivnom statistikom, u SPSS programu. Rezultati pokazuju da najveći broj djece, njih 89 %, ima poremećaj izgovora, 10 % djece ima teškoće s razumijevanjem jezika, 29 % djece postiže ispodprosječne rezultate na receptivnom testu rječnika, 20 % djece ima odstupanja u morfosintaksi, 54 % djece nema usvojenu fonemsku svjesnost, 28 % djece je slabije u grafomotoričkim sposobnostima, 27 % djece ima neusvojene predmatematičke vještine te 32 % djece ima slabije slušno razlikovanje. Ovakav rezultat upućuje na potrebu sustavnih pregleda djece u predškolskoj dobi, radi pravodobnog otkrivanja teškoća i poremećaja i uključivanja u logopedsku terapiju. Osim toga, neusvojenost predvještina čitanja i pisanja te predmatematičkih vještina – pokazatelj je potrebe za stvaranjem strukturiranog i točno određenog programa predškolskog odgoja i obrazovanja, koji bi ciljanim aktivnostima, među ostalim, poticao predvještine čitanja, pisanja i matematike.

Ključne riječi

spremnost za školu; logopedska procjena; poremećaj izgovora; poremećaj jezika

Hrčak ID:

192529

URI

https://hrcak.srce.hr/192529

Datum izdavanja:

28.12.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.752 *