Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.31299/log.7.2.3

Zabrinutost roditelja za jezično-govorni razvoj djece predškolske dobi

Ksenija Romstein orcid id orcid.org/0000-0001-6540-0273 ; Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti


Puni tekst: hrvatski pdf 348 Kb

str. 56-60

preuzimanja: 1.447

citiraj


Sažetak

Roditeljima je govor važan aspekt djetetova razvoja, posebice u njegovu ranom razdoblju. Kako bi se doznalo više o zabrinutosti roditelja o jezično-govornom razvoju djece, tijekom siječnja, veljače i ožujka 2017. provedeno je istraživanje u pet županija. Ukupno je analizirano 140 roditeljskih procjena temeljenih na upitniku Ages and Stages – 3 (Squires i sur., 2009), od toga 54,28 % dječaka i 45,71 % djevojčica. Roditelji su svoje zabrinutosti opisivali u slobodnoj formi, u dijelu pitanja otvorenog tipa. Rezultati pokazuju kako su roditelji uglavnom zabrinuti za jezično-govorni razvoj između 2. i 3. godine života, zatim ta zabrinutost blago pada, pa se onda između 4. i 5. godine ponovo javlja u nešto većem opsegu. Također, vidljivo je kako su roditelji mlađe djece (30 mjeseci) usmjereni na združenu pažnju i broj riječi koje dijete smisleno koristi u svakodnevnoj komunikaciji s okolinom. Roditelji djece u dobi od 36 mjeseci do 48 mjeseci usmjereni su na praćenje verbalne fluentnosti i tempa govora, dok su roditelji djece u dobi od 54 mjeseca do 60 mjeseci fokusirani na praćenje artikulacije i pravilnog izgovaranja pojedinih fonema. Navedeni rezultati pokazuju kako su roditelji svjesni važnosti praćenja jezično-govornog razvoja, ali isto tako da im trebaju dodatne informacije o tome što čini uredan razvojni slijed, a što se može smatrati odstupajućim, kako bi mogli pravodobno reagirati.

Ključne riječi

jezično-govorni razvoj; roditelji; djetetov razvoj; rani probir; rana intervencija

Hrčak ID:

192530

URI

https://hrcak.srce.hr/192530

Datum izdavanja:

28.12.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.647 *