Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.22586/pp.v53i2.25

‘Tiha sila’. Uloga pravnoga obrazovanja u discipliniranju mađarskoga i hrvatskoga plemstva 1760-ih

Ivana Horbec


Puni tekst: hrvatski pdf 258 Kb

str. 108-108

preuzimanja: 470

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 258 Kb

str. 81-107

preuzimanja: 658

citiraj


Sažetak

Promatrajući habsburšku obrazovnu politiku prema mađarskom i hrvatskom plemstvu 1760-ih kroz perspektivu bečkog suda, autorica analizira pokušaje bečkog dvora da nadvlada suprotstavljene interese tradicionalnih struktura vlasti i protomoderne države. Kako je Habsburška Monarhija preuzimala kontrolu nad obrazovanjem u drugoj polovici 18. stoljeća, obrazovanje se usmjeravalo na sadržaje koji favoriziraju interese vladarskog suverena te pokušaji “političkog discipliniranja” postaju sastavni dio nastavnog materijala. Te su tendencije postale osobito istaknute u reformi pravnog obrazovanja kroz koje se tada definiraju odnosi između vladara i staleža, između države i njezinih stanovnika, kao i prava i obveze političkih subjekata, s naglaskom na značenje javnog dobra, blagostanja i potreba vremena. Obrazovna politika bečkog dvora u 1760-ima predstavljala je preokret u povijesti pravnog obrazovanja u Mađarskoj i Hrvatskoj, kao i razdoblje utvrđivanja novih obrazovnih standarda za javne službenike.

Ključne riječi

obrazovanje; pravo; 18. stoljeće; reforme; Habsburška Monarhija

Hrčak ID:

192670

URI

https://hrcak.srce.hr/192670

Datum izdavanja:

19.12.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.108 *