hrcak mascot   Srce   HID

Original scientific paper

KURIKULARNA REFORMA KAO OBLIK STANDARDIZACIJE OBRAZOVANJA - PEDAGOŠKO-DIDAKTIČKA REFLEKSIJA

Iva Matanović ; Pula, Hrvatska

Fulltext: croatian, pdf (55 MB) pages 13-27 downloads: 496* cite
APA 6th Edition
Matanović, I. (2017). KURIKULARNA REFORMA KAO OBLIK STANDARDIZACIJE OBRAZOVANJA - PEDAGOŠKO-DIDAKTIČKA REFLEKSIJA. Život i škola, LXIII (1), 13-27. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/193870
MLA 8th Edition
Matanović, Iva. "KURIKULARNA REFORMA KAO OBLIK STANDARDIZACIJE OBRAZOVANJA - PEDAGOŠKO-DIDAKTIČKA REFLEKSIJA." Život i škola, vol. LXIII, no. 1, 2017, pp. 13-27. https://hrcak.srce.hr/193870. Accessed 15 May 2021.
Chicago 17th Edition
Matanović, Iva. "KURIKULARNA REFORMA KAO OBLIK STANDARDIZACIJE OBRAZOVANJA - PEDAGOŠKO-DIDAKTIČKA REFLEKSIJA." Život i škola LXIII, no. 1 (2017): 13-27. https://hrcak.srce.hr/193870
Harvard
Matanović, I. (2017). 'KURIKULARNA REFORMA KAO OBLIK STANDARDIZACIJE OBRAZOVANJA - PEDAGOŠKO-DIDAKTIČKA REFLEKSIJA', Život i škola, LXIII(1), pp. 13-27. Available at: https://hrcak.srce.hr/193870 (Accessed 15 May 2021)
Vancouver
Matanović I. KURIKULARNA REFORMA KAO OBLIK STANDARDIZACIJE OBRAZOVANJA - PEDAGOŠKO-DIDAKTIČKA REFLEKSIJA. Život i škola [Internet]. 2017 [cited 2021 May 15];LXIII(1):13-27. Available from: https://hrcak.srce.hr/193870
IEEE
I. Matanović, "KURIKULARNA REFORMA KAO OBLIK STANDARDIZACIJE OBRAZOVANJA - PEDAGOŠKO-DIDAKTIČKA REFLEKSIJA", Život i škola, vol.LXIII, no. 1, pp. 13-27, 2017. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/193870. [Accessed: 15 May 2021]

Abstracts
Ovaj rad predstavlja pedagoško-didaktičku refleksiju aktualne kurikularne reforme temeljene na ishodima učenja u formi kompetencija, s ciljem rasvjetljavanja međunarodnog konteksta i razloga njezinog provođenja kao i pružanja prilike za kritički odmak za razliku od samorazumljivog prihvaćanja. To se ostvaruje tematiziranjem sljedećih momenata: 1) globalni reformski proces standardizacije obrazovanja - pojmovno određenje i obrazovno-politička legitimacija, 2) odnos između europske tradicije didaktike i anglosaksonske tradicije kurikuluma i instrukcije kao širi kontekst uvođenja obrazovnih standarda (ishoda učenja u formi kompetencija) i 3) kritička refleksija standardizacije obrazovanja s obrazovno-teorijskoga aspekta, što uključuje razmatranje triju obilježja, koja prema Hopmannu (2007) čine bît didaktike (pojam obrazovanja, razlika između sadržaja i značenja te autonomija poučavanja i učenja) iz kuta humanističke pedagoško-didaktičke perspektive i iz kuta funkcionalističke perspektive obrazovnih standarda. Tematiziranjem ovih momenata dolazi se do zaključka da uvođenjem standardiziranog kurikuluma usmjerenog na ishode učenja u formi kompetencija dolazi do promoviranja funkcionalističkog na štetu humanističkog poimanja obrazovanja, gubitka svrhe i vrijednosti sadržaja obrazovanja te smanjivanja slobode i autonomije poučavanja i učenja.

Keywords
kurikularna reforma; obrazovni standardi; europska tradicija didaktike; anglosaksonska tradicija kurikuluma i instrukcije; obrazovanje; sadržaji obrazovanja; autonomija poučavanja i učenja

Hrčak ID: 193870

URI
https://hrcak.srce.hr/193870

[english] [german]

Visits: 1.373 *