Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Odnos srednjoškolaca prema školskom uspjehu

Sofija Vrcelj ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, Odsjek za pedagogiju
Siniša Kušić ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, Odsjek za pedagogiju
Tea Cikač


Puni tekst: hrvatski PDF 1.725 Kb

preuzimanja: 804

citiraj


Sažetak

Postoji značajan broj istraživanja o povezanosti školskoga uspjeha s čimbenicima za koje se vjeruje da utječu ili mogu utjecati na školski uspjeh. Unatoč tome mali je broj istraživanja o školskom uspjehu koja se provode iz perspektive učenika kao glavnih nositelja ovoga fenomena. Upravo iz tog razloga provedeno je istraživanje o školskom uspjehu iz perspektive srednjoškolskih učenika za koje se smatra da su posebno osjetljiva i rizična populacija izložena djelovanju brojnih čimbenika, a koja predstavlja potencijal znanstvenoga i gospodarskoga razvoja određene zemlje.
Polazeći od različitih tipova srednjih škola u radu se iznose rezultati istraživanja čiji je cilj bio ispitati odnos učenika gimnazije, četverogodišnje i trogodišnje strukovne škole prema školskom uspjehu. Istraživanje je provedeno na prigodnom uzorku od 186 učenika iz devet srednjih škola različitoga tipa. Radi ostvarivanja postavljenoga cilja ispitalo se kako učenici određuju školski uspjeh, kakav značaj mu pridaju, kako rangiraju čimbenike koji utječu na poboljšanje i opadanje školskoga uspjeha, tko ih potiče na postizanje školskoga uspjeha te na koji način postižu školski uspjeh. Rezultati istraživanja pokazali su da iako svi učenici školski uspjeh procjenjuju važnim, postoje statistički značajne razlike u odnosu prema školskom uspjehu s obzirom na tip srednje škole koju učenici pohađaju.

Ključne riječi

školski uspjeh; srednjoškolci; tip srednje škole

Hrčak ID:

199695

URI

https://hrcak.srce.hr/199695

Datum izdavanja:

16.4.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.863 *