Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Manipulacija čitateljima – prikriveno oglašavanje u hrvatskim novinama

Jelena Jurišić ; Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Igor Kanižaj orcid id orcid.org/0000-0002-8807-3655 ; Fakultet političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Ines Jokoš
Sebastijan Janeš
Jelena Jurić


Puni tekst: hrvatski pdf 307 Kb

str. 117-135

preuzimanja: 8.523

citiraj


Sažetak

Posljedica dinamičnosti medijskoga tržišta jest porast utjecaja
oglašivača što se, između ostalog, manifestira u prikrivenom oglašavanju.
Dok veći dio građana ne prepoznaje osnovne karakteristike
oglasa koji se prikazuju kao novinarski tekstovi, i u Hrvatskoj prikriveno oglašavanje sve više postaje dijelom medijskih sadržaja. Posrijedi je manipulacija čitateljima za koju pretpostavljamo da može
imati znatne posljedice i utjecati na povjerenje građana u medije. Nakon usporedne analize klasičnoga oglašavanja i prikrivenoga oglašavanja u radu donosimo rezultate istraživanja primjenom znanstvene metode analize sadržaja dviju najutjecajnijih hrvatskih dnevnih novina, u kojima je u prosincu 2006. godine otkriveno 327 tekstova s elementima prikrivenoga oglašavanja.

Ključne riječi

prikriveno oglašavanje; mediji; dnevne novine; manipulacija

Hrčak ID:

20150

URI

https://hrcak.srce.hr/20150

Datum izdavanja:

20.6.2007.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 12.703 *