Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Političko obrazovanje u školama: nepotrebna politizacija obrazovanja ili važan uvjet demokracije? Slučaj Engleske

Berto Šalaj orcid id orcid.org/0000-0002-9913-8477 ; Fakultet političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 311 Kb

str. 77-99

preuzimanja: 1.604

citiraj


Sažetak

U ovom radu autor na temelju analize jednoga konkretnog slučaja,
uvođenja političkoga obrazovanja u školski sustav u Engleskoj,
želi opisati znanstvene, stručne i političke rasprave koje se vode o
statusu školskoga političkog obrazovanja u demokratskim državama.
Na temelju analize zaključuje kako engleski slučaj zorno pokazuje
da su prijedlozi o uvođenju novih programa političkoga obrazovanja,
ma kako kvalitetni bili, osuđeni na neuspjeh ako ne postoji snažna politička volja, to jest odlučnost političkih elita da ih prihvate
i implementiraju. Također zaključuje kako danas u demokratskim državama postoji svojevrstan konsenzus o nužnosti postojanja ovog segmenta obrazovanja kao bitnog dijela školskog sustava, pri čemu se konsenzus temelji na razumijevanju da budućnost demokratskih političkih sustava umnogome ovisi o postojanju građana koji posjeduju znanja, stavove i sposobnosti potrebne da bi se informirano i odgovorno uključili u proces donošenja političkih odluka.
Autor smatra da bi analiza provedena u ovom radu mogla poslužiti
i kao poticaj za aktualiziranje rasprave o sadašnjem statusu, opsegu,
modelima i sadržajima školskoga političkog obrazovanja u Hrvatskoj.

Ključne riječi

političko obrazovanje; građansko obrazovanje; školski sustav; aktivno građanstvo; demokratska politička kultura; Engleska

Hrčak ID:

20987

URI

https://hrcak.srce.hr/20987

Datum izdavanja:

18.2.2006.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.090 *