hrcak mascot   Srce   HID

Educational sciences : Erziehungswissenschaften, Vol. 8 No. 2 (12), 2006

Original scientific paper

PRILOG EMPIRIJSKOJ PROVJERI ULOGE EMOCIONALNE INTELIGENCIJE U ŠKOLSKOM POSTIGNUĆU OSNOVNOŠKOLACA

Vesna Buško   ORCID icon orcid.org/0000-0001-8644-0688 ; Fikozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Ana Babić ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Osijeku

Fulltext: croatian, pdf (114 KB) pages 313-327 downloads: 1.975* cite
APA 6th Edition
Buško, V. & Babić, A. (2006). PRILOG EMPIRIJSKOJ PROVJERI ULOGE EMOCIONALNE INTELIGENCIJE U ŠKOLSKOM POSTIGNUĆU OSNOVNOŠKOLACA. Odgojne znanosti, 8 (2 (12)), 313-327. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/21063
MLA 8th Edition
Buško, Vesna and Ana Babić. "PRILOG EMPIRIJSKOJ PROVJERI ULOGE EMOCIONALNE INTELIGENCIJE U ŠKOLSKOM POSTIGNUĆU OSNOVNOŠKOLACA." Odgojne znanosti, vol. 8, no. 2 (12), 2006, pp. 313-327. https://hrcak.srce.hr/21063. Accessed 20 Apr. 2019.
Chicago 17th Edition
Buško, Vesna and Ana Babić. "PRILOG EMPIRIJSKOJ PROVJERI ULOGE EMOCIONALNE INTELIGENCIJE U ŠKOLSKOM POSTIGNUĆU OSNOVNOŠKOLACA." Odgojne znanosti 8, no. 2 (12) (2006): 313-327. https://hrcak.srce.hr/21063
Harvard
Buško, V., and Babić, A. (2006). 'PRILOG EMPIRIJSKOJ PROVJERI ULOGE EMOCIONALNE INTELIGENCIJE U ŠKOLSKOM POSTIGNUĆU OSNOVNOŠKOLACA', Odgojne znanosti, 8(2 (12)), pp. 313-327. Available at: https://hrcak.srce.hr/21063 (Accessed 20 April 2019)
Vancouver
Buško V, Babić A. PRILOG EMPIRIJSKOJ PROVJERI ULOGE EMOCIONALNE INTELIGENCIJE U ŠKOLSKOM POSTIGNUĆU OSNOVNOŠKOLACA. Odgojne znanosti [Internet]. 2006 [cited 2019 April 20];8(2 (12)):313-327. Available from: https://hrcak.srce.hr/21063
IEEE
V. Buško and A. Babić, "PRILOG EMPIRIJSKOJ PROVJERI ULOGE EMOCIONALNE INTELIGENCIJE U ŠKOLSKOM POSTIGNUĆU OSNOVNOŠKOLACA", Odgojne znanosti, vol.8, no. 2 (12), pp. 313-327, 2006. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/21063. [Accessed: 20 April 2019]

Abstracts
U radu je opisan pokušaj operacionalizacije nekih od pretpostavljenih faceta emocionalne inteligencije sa svrhom procjene tih sposobnosti u djece rane adolescentne dobi. Prikazani su rezultati dijela empirijskih provjera osnovnih deskriptivnih i metrijskih svojstava prve verzije instrumenta namijenjenoga procjeni sposobnosti upravljanja emocijama, sastavljenog u formi objektivnoga testa maksimalnog učinka. Na uzorku od 180 učenika sedmih i osmih razreda osnovne škole ispitani su međusobni odnosi rezultata dobivenih primjenom tog instrumenta i pokazatelja sposobnosti emocionalne inteligencije odmjerenih na temelju vršnjačkih procjena nekih od komponenata pretpostavljenih modelom Mayera i Saloveya (1997). Primjenom višestruke hijerarhijske regresijske analize provjerena je relativna prediktivna važnost tih indikatora sposobnosti emocionalne inteligencije u objašnjenju varijabiliteta općega školskog postignuća učenika. Dobiveni rezultati pokazali su da je regresijskom jednadžbom koja uključuje osnovna demografska obilježja i primijenjene varijable emocionalne inteligencije moguće objasniti oko 39% varijance prosječnih školskih ocjena. Pritom se kao snažan pojedinačni prediktor školskog uspjeha pojavljuje jedino procjena sposobnosti izražavanja vlastitih osjećaja riječima i u znatno slabijoj mjeri procjene vještina ublažavanja sukoba među vršnjacima, dok je uloga Testa upravljanja emocijama u toj konstelaciji varijabli praktički i statistički beznačajna.

Keywords
emocionalna inteligencija; školski uspjeh; adolescenti

Hrčak ID: 21063

URI
https://hrcak.srce.hr/21063

[english]

Visits: 3.213 *