Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

ŠKOLSKI VJERONAUK I ŽUPNA KATEHEZA IZ PERSPEKTIVE CRKVE, ŠKOLE I OBITELJI

Ksenija Rukavina Kovačević ; Riječka nadbiskupija, Rijeka, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 474 Kb

str. 71-98

preuzimanja: 487

citiraj


Sažetak

Vjerski odgoj djece i mladih u Republici Hrvatskoj najočitiji je u kontekstu školskog vjeronauka i župne kateheze. Riječ je o modelima koji su međusobno različiti, ali komplementarni. Dok je u teoriji odnos ovih dvaju modela jasan, postojeće stanje u školsko-pedagoškoj i katehetskoj praksi (loše ostvarena komplementarnost!) još uvijek ukazuje na potrebu postizanja veće jasnoće u definiranju stvarne svrhe i ciljeva oba vida vjerskog odgoja. Rezultati kvantitativnog istraživanja o suradničkom odnosu Crkve, škole i obitelji u procesu odgoja i prenošenja vjere djeci i mladima na području Riječke nadbiskupije, koje je provedeno tijekom školske godine 2016./2017. na uzorku svećenika, vjeroučitelja laika, ravnatelja osnovnih i srednjih škola i roditelja, pokazali su da župna kateheza najviše doprinosi osobnom sazrijevanju u vjeri, ali isto tako da je to model na kojemu treba najviše raditi u budućnosti u smislu njegova kvalitativnog unapređenja. Zamijećeno je također da se najmanja važnost pridaje vjerskom odgoju u predškolskim ustanovama, i to osobito kod roditelja. Uočene su nejasnoće u percepciji tzv. katehetskih ciljeva vjeronauka u odnosu na župnu katehezu, napose kada je riječ o liturgijsko-sakramentalnim sadržajima i praksi. Očigledno je da će na polju komplementarnosti i različitosti školskog vjeronauka i župne kateheze još trebati intenzivno promišljati kako bi se iznašli adekvatni(ji) modeli njihova stvarnog nadopunjavanja, a ne preklapanja ili odvajanja.

Ključne riječi

vjeronauk; župna kateheza; Crkva; škola; obitelj; suradnički odnos; odgoj u vjeri

Hrčak ID:

212012

URI

https://hrcak.srce.hr/212012

Datum izdavanja:

8.11.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.184 *