hrcak mascot   Srce   HID

Original scientific paper
https://doi.org/10.31192/np.17.1.1

Akcijske filmske junakinje na početku novog tisućljeća

Irena Sever Globan ; Odjel za komunikologiju, Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb, Hrvatska
Ana Kralj ; Suradnica na RTL televiziji, Zagreb, Hrvatska

Fulltext: croatian, pdf (736 KB) pages 5-27 downloads: 296* cite
APA 6th Edition
Sever Globan, I. & Kralj, A. (2019). Akcijske filmske junakinje na početku novog tisućljeća. Nova prisutnost, XVII (1), 5-27. https://doi.org/10.31192/np.17.1.1
MLA 8th Edition
Sever Globan, Irena and Ana Kralj. "Akcijske filmske junakinje na početku novog tisućljeća." Nova prisutnost, vol. XVII, no. 1, 2019, pp. 5-27. https://doi.org/10.31192/np.17.1.1. Accessed 16 Jul. 2020.
Chicago 17th Edition
Sever Globan, Irena and Ana Kralj. "Akcijske filmske junakinje na početku novog tisućljeća." Nova prisutnost XVII, no. 1 (2019): 5-27. https://doi.org/10.31192/np.17.1.1
Harvard
Sever Globan, I., and Kralj, A. (2019). 'Akcijske filmske junakinje na početku novog tisućljeća', Nova prisutnost, XVII(1), pp. 5-27. https://doi.org/10.31192/np.17.1.1
Vancouver
Sever Globan I, Kralj A. Akcijske filmske junakinje na početku novog tisućljeća. Nova prisutnost [Internet]. 2019 [cited 2020 July 16];XVII(1):5-27. https://doi.org/10.31192/np.17.1.1
IEEE
I. Sever Globan and A. Kralj, "Akcijske filmske junakinje na početku novog tisućljeća", Nova prisutnost, vol.XVII, no. 1, pp. 5-27, 2019. [Online]. https://doi.org/10.31192/np.17.1.1

Abstracts
Suvremeni mediji su jedan od čimbenika koji sudjeluju u oblikovanju osobnog i društvenog identiteta, kao i vrijednosti na globalnoj razini, čemu pripada i definiranje i oblikovanje rodnih uloga. One se u medijima najčešće prikazuju kroz razne stereotipe, s time da se tradicionalno muške osobine češće naglašavaju kao vrjednije, dok je žena u medijima (posebno onima fikcijskog karaktera) svedena na objekt muške žudnje. Članak stoga pokušava otkriti je li u posljednjem desetljeću došlo do kakvih promjena s obzirom na (ne)stereotipan prikaz filmskih junaka i junakinja akcijskog žanra u holivudskim uspješnicama. Iz tog je razloga metodom analize sadržaja analizirano 86 glavnih i većih sporednih likova u deset najgledanijih filmova prema »Yearly Box Office« između 2007. i 2016. godine te je zaključeno da su rodni stereotipi i dalje prisutni u akcijskim filmskim uspješnicama, posebno s obzirom na premalu prisutnost ženskih glavnih likova te erotizaciju i objektivizaciju ženskog tijela.

Keywords
mediji; rodne uloge; stereotipi; akcijski film; filmski junaci

Hrčak ID: 218150

URI
https://hrcak.srce.hr/218150

[english]

Visits: 525 *