hrcak mascot   Srce   HID

Original scientific paper

Odnos radnog pamćenja, ispitne anksioznosti, savjesnosti, socioekonomskog statusa i školskog uspjeha

Josip Novak   ORCID icon orcid.org/0000-0003-4738-8666 ; Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja, Zagreb

Fulltext: croatian, pdf (1 MB) pages 479-504 downloads: 328* cite
APA 6th Edition
Novak, J. (2018). Odnos radnog pamćenja, ispitne anksioznosti, savjesnosti, socioekonomskog statusa i školskog uspjeha . Napredak, 159 (4), 479-504. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/224397
MLA 8th Edition
Novak, Josip. "Odnos radnog pamćenja, ispitne anksioznosti, savjesnosti, socioekonomskog statusa i školskog uspjeha ." Napredak, vol. 159, no. 4, 2018, pp. 479-504. https://hrcak.srce.hr/224397. Accessed 17 Sep. 2021.
Chicago 17th Edition
Novak, Josip. "Odnos radnog pamćenja, ispitne anksioznosti, savjesnosti, socioekonomskog statusa i školskog uspjeha ." Napredak 159, no. 4 (2018): 479-504. https://hrcak.srce.hr/224397
Harvard
Novak, J. (2018). 'Odnos radnog pamćenja, ispitne anksioznosti, savjesnosti, socioekonomskog statusa i školskog uspjeha ', Napredak, 159(4), pp. 479-504. Available at: https://hrcak.srce.hr/224397 (Accessed 17 September 2021)
Vancouver
Novak J. Odnos radnog pamćenja, ispitne anksioznosti, savjesnosti, socioekonomskog statusa i školskog uspjeha . Napredak [Internet]. 2018 [cited 2021 September 17];159(4):479-504. Available from: https://hrcak.srce.hr/224397
IEEE
J. Novak, "Odnos radnog pamćenja, ispitne anksioznosti, savjesnosti, socioekonomskog statusa i školskog uspjeha ", Napredak, vol.159, no. 4, pp. 479-504, 2018. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/224397. [Accessed: 17 September 2021]

Abstracts
Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi odnos između radnog pamćenja, ispitne anksioznosti, savjesnosti, SES-a i školskog uspjeha. U istraživanju je sudjelovalo 208 učenika V. gimnazije u Zagrebu. Dobiven je prediktivni model školskog uspjeha mjerenog prosjekom ocjena iz Matematike i Fizike, u kojem su značajni prediktori radno pamćenje mjereno rasponom pri čitanju, simetrijskim i rotacijskim rasponom te faktor nazvan Prokrastinacija (odgađanje), koji objašnjavaju 29,2 % varijance školskog uspjeha, dok ispitna anksioznost i SES nisu relevantni prediktori. Dobiveni indeksi pogodnosti ukazuju na zadovoljavajući model, koji ima praktične implikacije usmjerene na ranu provjeru, prevenciju i intervencije vezane uz teškoće koje mogu proizlaziti iz niskih rezultata u kapacitetu radnog pamćenja i visokih rezultata u Prokrastinaciji.

Keywords
školski uspjeh; ispitna anksioznost; savjesnost; socioekonomski status; strukturalno modeliranje

Hrčak ID: 224397

URI
https://hrcak.srce.hr/224397

Visits: 628 *