hrcak mascot   Srce   HID

Original scientific paper

Medijske reprezentacije tjelesnog izgleda i samopredodžba mladih

Metka Kuhar

Fulltext: croatian, pdf (267 KB) pages 97-112 downloads: 4.570* cite
APA 6th Edition
Kuhar, M. (2005). Medijske reprezentacije tjelesnog izgleda i samopredodžba mladih. Medijska istraživanja, 11 (1), 97-112. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/22995
MLA 8th Edition
Kuhar, Metka. "Medijske reprezentacije tjelesnog izgleda i samopredodžba mladih." Medijska istraživanja, vol. 11, no. 1, 2005, pp. 97-112. https://hrcak.srce.hr/22995. Accessed 19 Oct. 2021.
Chicago 17th Edition
Kuhar, Metka. "Medijske reprezentacije tjelesnog izgleda i samopredodžba mladih." Medijska istraživanja 11, no. 1 (2005): 97-112. https://hrcak.srce.hr/22995
Harvard
Kuhar, M. (2005). 'Medijske reprezentacije tjelesnog izgleda i samopredodžba mladih', Medijska istraživanja, 11(1), pp. 97-112. Available at: https://hrcak.srce.hr/22995 (Accessed 19 October 2021)
Vancouver
Kuhar M. Medijske reprezentacije tjelesnog izgleda i samopredodžba mladih. Medijska istraživanja [Internet]. 2005 [cited 2021 October 19];11(1):97-112. Available from: https://hrcak.srce.hr/22995
IEEE
M. Kuhar, "Medijske reprezentacije tjelesnog izgleda i samopredodžba mladih", Medijska istraživanja, vol.11, no. 1, pp. 97-112, 2005. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/22995. [Accessed: 19 October 2021]

Abstracts
Suvremeno potrošačko društvo sa sveprisutnim standardima ljepote ističe značenje
vitkosti i drugih teško dostižnih tjelesnih značajki. Mnogi su ljudi nezadovoljni
svojim tijelom, što je najočitije u adolescentskom razdoblju. Istraživanja
o važnosti društveno-kulturnih čimbenika u razvoju te neugodne tjelesne
samopredodžbe najčešće predstavljaju kao negativan utjecaj i medijsku konstrukciju
vitkoga ideala, što je nedostižno većini žena. Na tjelesnu samopredodžbu
djevojaka utječu, osim medijskih ideala, i poimanja te ocjene muškaraca
o idealnoj ženskoj figuri i shvaćanja o tome kakva jest ili bi trebala biti
vlastita idealna figura, ali i spoznaja svoje sadašnje figure. Interdisciplinarnim
sociološkim i komunikološkim istraživanjem među mladim ljudima u Sloveniji
ustanovila sam koji čimbenik najjače utječe na samopredodžbu djevojaka.
Rezultati istraživanja upozoravaju na to da djevojke osjećaju velik pritisak
medija. Tijela prikazana u medijima prepoznaju kao iznimno vitka – u prosjeku
vitkija od vlastitih ideala. Vlastiti tjelesni ideal u prosjeku je stroži od
prepoznatog ideala mladića o ženskome tijelu. Utjecaj ideala mladića na tjelesnu
samopredodžbu djevojaka manje je statistički važan u usporedbi s utjecajem
prihvaćenoga medijskog ideala. Ideali mladića – prema mišljenju djevojčica
– nisu strogi poput medijskih. Djevojke se u prvome redu opterećuju zbog
pritiska medijskih ideala. Mladi trebaju odgovarajući medijski odgoj i svijest o
tome kako mogu naučiti prepoznavati medijske pritiske te im se suprotstaviti.
Treba im pomagati da vizualnim medijima selektivno posvećuju vrijeme i da budu kritičniji prema medijski promoviranim tjelesnim idealima.

Keywords
tjelesna samopredodžba; reprezentacija tijela; idealiziranje tijela; masovni mediji; potrošačko društvo; utjecaj medija; mladi

Hrčak ID: 22995

URI
https://hrcak.srce.hr/22995

[english]

Visits: 6.836 *