Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Neformalno usvajanje engleskog vokabulara putem medija kao neizostavan faktor uspješnosti u formalnoj nastavi engleskog kao stranog jezika

Sara Brodarić Šegvić orcid id orcid.org/0000-0001-7697-4547


Puni tekst: hrvatski pdf 407 Kb

str. 19-32

preuzimanja: 939

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 379 Kb

str. 33-47

preuzimanja: 287

citiraj


Sažetak

Srednjoškolci u Hrvatskoj imaju sve više mogućnosti za nenamjerno usvajanje engleskog jezika u izvanškolskom kontekstu uz internet, titlovane televizijske programe, pjesme i videoigre engleskog jezičnog sadržaja. U ovom radu statistički su analizirani podatci prikupljeni pomoću upitnika s ciljem uspoređivanja ocjena iz Engleskog jezika 78 srednjoškolaca i usvajanja novih engleskih riječi iz medija: nastoje li riječi razumjeti iz konteksta te koliko često provjeravaju njihovo značenje? Istražuje se i odnos uspjeha učenika i njihovog stava o utjecaju različitih medija na slučajno usvajanje engleskog vokabulara. Provedeni Hi-kvadrat testovi potvrdili su da učenici s najboljim ocjenama statistički značajno češće pristupaju novim leksičkim jedinicama nastojeći ih razumjeti iz konteksta, a također im učestalije provjeravaju značenje, te da veliku količinu engleskih riječi usvajaju putem glazbe i filmova. Svrha ovog rada jest istaknuti važnost ovakvog spontanog usvajanja engleskog vokabulara kroz medije kod hrvatskih srednjoškolaca, te skrenuti pozornost na mogućnost korištenja tih saznanja u formalnoj nastavi engleskog kao stranog jezi

Ključne riječi

engleski jezik i mediji; nastava stranih jezika; podučavanje engleskog jezika; spontano usvajanje vokabulara; strategije usvajanja vokabulara

Hrčak ID:

230621

URI

https://hrcak.srce.hr/230621

Datum izdavanja:

29.6.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.141 *