Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.29162/jez.2019.21

Organizacija pripovjednoga diskursa: anafora i kohezija u dječjem pripovijedanju

Ivana Trtanj orcid id orcid.org/0000-0002-4700-8443


Puni tekst: hrvatski pdf 297 Kb

str. 583-601

preuzimanja: 600

citiraj


Sažetak

U ovom se radu opisuje razvoj dječje pripovjedne sposobnosti i to kroz analizu uporabu anafore u funkciji stvaranja kohezivnoga diskursa. Istraživačka su pitanja usredotočena na to jesu li zamjenice i elipse koje rabe četverogodišnjaci i desetogodišnjaci u koreferentnom odnosu s antecedentom na koji se odnose, kada se javljaju koreferentni odnosi unutar rečenice te koja je vrsta koreferentne veze najčešća. Rezultati našega istraživanja potvrdili su pretpostavke da djeca prije šeste godine ne koreferiraju zamjenice i elipse s antecedentom na kojega se odnose te da se koreferentne veze unutar rečenice povećavaju s porastom kronološke dobi. Također, istraživanje je potvrdilo da je najčešća vrsta koreferentnih veza subjekt – subjekt.

Ključne riječi

dječja pripovjedna sposobnost; pripovjedni diskurs; predškolska i školska dob; anafora; kohezija.

Hrčak ID:

231468

URI

https://hrcak.srce.hr/231468

Datum izdavanja:

30.12.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.741 *